Information om Skogsby

Information, diskussioner & nyheter rörande den officiella staden "Skogsby".

Information om Skogsby

Inläggav Peacegrove » 19 dec 2011, 02:10

Bild
Peacegrove brocco97 razer_gaming Mangelus Sailor03 henkima backman19 oskka01 jemeno99 bogren10 abceric flyguy55 sweetdaddyxxd Liinus00 green_gun tompaa99 rya4n pagenab RambowInt jonasramborgh

Borgmästare: Peacegrove.
Assisterande borgmästare (fulla rättigheter): Brocco97. & tompaa99.
Invånare (31 st): Abceric., Backman19.,Backman22., Bogren10.,Brocco97., carllof., chonset., fecty., Flyguy55., green_gun., Henkima., Jemeno99., jonasramborgh., kuddendark., liinus00., linan00., linusxx., Mangelus., nobodywashere., Oskka01., Pagenab., RambowInt., Razer_gaming., Rya4n., Sailor03., sundquiist., Sweetdaddyxxd., tompaa99., zirox98., Leyzabo., teoedvinsson.

Karta:
x: -1175
y: 64
z: 1700
Teleport (staff)
/tp -1175,64,1700
Skogsbys område.

Vägbeskrivning: Syd-öst om om huvudstaden. Stig kommer att finnas som leder in till byns kärna.

Beskrivning: Folket från den stora staden i norr har en nidbild av "Skogsfolk"; att dom bor uppe i träd eller i små grottor men så är inte fallet. Invånarna i Skogsby bor i enkla samhällen utan gigantiska murar av sten eller höga hus som sträcker sig långt över träden.

I Skogsby kommer det förhoppningsvis finnas ett heligt hus, matstuga, gruvor, smed, smälteri & tillverkning av olika material, jaktstugor och mycket mer. Det man dock inte finner är tex. industriella bondgårdar eller trädfarmar.

Det är väldigt viktigt att…

…man har kul
Vi försöker ha så få regler som möjligt. Det är mer riktlinjer än regler.

…samarbeta
Denna by/samhälle utgår från individerna, inte tvärt om att bygga en stad och sen slänga in folk i den. Invånarna i Skogsby är ett dynamiskt folk som hela tiden anpassar sig till nuet och vad som behövs. Varje invånare har ett jobb — eller kanske mer en "roll" i samhället — det kan vara allt från att vara den som samlar in trävirke, sten, järn, föda, tillagar födan osv. Det viktiga är inte vem som samlar in vad utan att någon gör det. Denna roll som man har betyder att invånaren ansvarar för något, ens huvudjobb.

Med denna lösning vet alla vad som behövs göras. Börjar vi få slut på mat? Behöver vi fler tegelstenar osv. ?

…att det finns kreativt svängrum
Det kreativa svängrummet är också något som är väldigt viktigt. Hur ditt hus ser ut eller exakt vart du bygger det är det ingen som bestämmer, men det finns riktlinjer och demokrati.


Bakgrund:
I början av världens begynnelse var Peacegrove ute i skogen för att samla material till bygget av muren till huvudstaden. Helt plötsligt uppenbarar sig en fullvuxen ko uppe på ett träd. Detta var ett tecken från Moder natur. Moder natur hade talat till Peacegrove. Peacegrove förstod nu vad meningen med hans liv var. Och det var inte att hjälpa till att förstöra världen utan att skydda den och leva på den så som Moder natur hade som avsikt när hon skapade den åt människan.

Peacegrove far ut på jakt efter en bra plats att bygga ett samhälle som värnar om Moder natur och världen. Resten av historian är inte skriven än, för den utspelar sig just nu.

Riktlinjer:
    Kapitel 1
      §1 Det som byggs bör passa in i miljön.

      §2 Alla invånare har en sysselsättning/jobb i byn.
Aktuellt:
    20 december 2011: Peacegrove håller på att flytta sina tillgångar till det nya området. Det är svårare än vad man tror... :P
    4 januari 2012: Brocco97 har setts strosa runt i byn, tydligen har han hittat ett gammalt fynd i området.
    9 januari 2012: Brocco97 har nu bosatt sig i Skogsby och med det är han byns första invånare bortsett från borgmästaren.
    3 juli 2012: En drös med nya invånare har kommit: CaptainPig, Razer_gaming, Mangelus
    11 juli 2012: Det har blivit fler invånare på några dagar och vi är nu 11 st totalt.
    23 juli 2012: Skogsby har nu 13 stycken (exklusive borgmästare) invånare.
    13 augusti 2012: Skogsby har fått fler invånare. Antal invånare är nu 15 st (exklusive borgmästare)
    14 augusti 2012: Brocco97 utses till assisterande borgmästare.
Senast redigerad av Peacegrove 23 jul 2012, 04:01, redigerad totalt 12 gånger.
Mina foton från servern.
Saker jag tecknar.
Twitch.
Användarvisningsbild
Peacegrove
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 dec 2011, 03:45
Ort: Stockholm

Re: Skogsby

Inläggav Peacegrove » 09 jan 2012, 03:54

Brocco97 har flyttat in.
Bild
Mina foton från servern.
Saker jag tecknar.
Twitch.
Användarvisningsbild
Peacegrove
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 dec 2011, 03:45
Ort: Stockholm

Re: Skogsby

Inläggav Majsvaffla » 21 jan 2012, 19:24

Skulle en tunnelbanestation med anslutning till huvudstaden vara av intresse för Skogsby?
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Skogsby

Inläggav Peacegrove » 22 jan 2012, 15:23

Majsvaffla skrev:Skulle en tunnelbanestation med anslutning till huvudstaden vara av intresse för Skogsby?

Om tunnelbanstation innebär en portal till Nether dvs. inga tunnlar i den normala världen så kan det vara av intresse.
Mina foton från servern.
Saker jag tecknar.
Twitch.
Användarvisningsbild
Peacegrove
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 dec 2011, 03:45
Ort: Stockholm

Re: Skogsby

Inläggav Majsvaffla » 22 jan 2012, 16:22

Peacegrove skrev:
Majsvaffla skrev:Skulle en tunnelbanestation med anslutning till huvudstaden vara av intresse för Skogsby?

Om tunnelbanstation innebär en portal till Nether dvs. inga tunnlar i den normala världen så kan det vara av intresse.


Ja, så är det.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Skogsby

Inläggav Peacegrove » 29 jun 2012, 02:38

Lustigt… länken till byns position på kartan stämde inte. Men nu gör den det :)
Mina foton från servern.
Saker jag tecknar.
Twitch.
Användarvisningsbild
Peacegrove
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 dec 2011, 03:45
Ort: Stockholm

Re: Skogsby

Inläggav Peacegrove » 13 aug 2012, 23:00

Snart kan vi nog inte kalla Skogsby för en "by"…
Mina foton från servern.
Saker jag tecknar.
Twitch.
Användarvisningsbild
Peacegrove
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 dec 2011, 03:45
Ort: Stockholm

Re: Skogsby

Inläggav brocco97 » 14 aug 2012, 01:04

Hehe, nä, Men en Storby går väl? :)
brocco97
[Mod] - Moderator
Kontakt: PM
Användarvisningsbild
brocco97
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 180
Blev medlem: 21 dec 2011, 16:07
Ort: Höör, Skåne

Re: Skogsby

Inläggav Peacegrove » 14 aug 2012, 02:04

Hehe, helt rätt... rättning: Vi kanske inte kan kalla Skogsby för en liten by ;)
Mina foton från servern.
Saker jag tecknar.
Twitch.
Användarvisningsbild
Peacegrove
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 dec 2011, 03:45
Ort: Stockholm

Re: Skogsby

Inläggav brocco97 » 14 aug 2012, 21:31

Tjoho! En befodran :)
brocco97
[Mod] - Moderator
Kontakt: PM
Användarvisningsbild
brocco97
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 180
Blev medlem: 21 dec 2011, 16:07
Ort: Höör, Skåne

Nästa

Återgå till [Officiell] Skogsby

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron