Uppdatering av norra vägnätet

Om du har ett nytt projekt på gång och behöver bemanning, eller helt enkelt frågor om pågående projekt, så vänder du dig hit.

Uppdatering av norra vägnätet

Inläggav figgehn » 15 jan 2013, 05:58

Skulle vilja uppdatera norra vägnätet
Bild

A: Koppla ihop vägen som går mot "figgehns fort" till den zonen som ligger öster om vägen som redan finns.
B: Bygga en väg mellan den vägen som redan finns vid figgehns fort och fortsätta dra den söderut mot huvudstaden.
C: En bro söderut mot figgehns gamla ruiner
D: Koppla ihop bron med existerande vägnät i ruinerna (Ett visst saneringsarbete har redan inletts i ruinerna (ta bort vatten och "flygande" block
E: Tunnel från figgehns ruiner och söderut
F: Bro över ån som flyter norr om huvudstaden
G: En sista vägkoppling mellan huvudstadens vägnät och A-F

Problem i dagsläget:
Måste ha tillstånd från minst en markägare vid A.
Måste ha tillstånd för sträcka B från markägare samt Admin/Mod's etc.
Måste ha tillstånd av Admin/Mods för hela sträckan EFG.

Någon som är villig och ställa upp På iaf B - G? Om inte admin skulle kunna ge mig tillstånd att slutföra projektet själv?
figgehn
Registrerad
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 02 jul 2012, 16:13

Re: Uppdatering av norra vägnätet

Inläggav SoftisFFS » 15 jan 2013, 06:22

För mig är det Go!
Vägar is the shiet har jag hört, lär va det senaste från staterna
I DON'T DO SMALL
Användarvisningsbild
SoftisFFS
Veteran
 
Inlägg: 299
Blev medlem: 19 maj 2012, 20:49

Re: Uppdatering av norra vägnätet

Inläggav Hamtoast » 15 jan 2013, 10:26

SoftisFFS skrev:För mig är det Go!
Vägar is the shiet har jag hört, lär va det senaste från staterna

samma från mig! Infrastruktur är awesome
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Uppdatering av norra vägnätet

Inläggav figgehn » 15 jan 2013, 14:03

Gör att kunna sjösätta detta skulle jag behöva få tillåtelse och bygga mellan B - F, A känns mindre prio tills B-F är klart.
figgehn
Registrerad
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 02 jul 2012, 16:13

Re: Uppdatering av norra vägnätet

Inläggav FireZtreaM » 15 jan 2013, 14:26

Jag tycker det här låter skitbra, men jag har ett önskemål. Jag vill inte att vägen ska svänga så som den gör vid E,F,G. Jag vill att vägen ska anslutas till någon av "huvudgatorna" runt om innerstaden så man inte behöver leta sig genom ett bostadsområde för att hitta ut. Men börja med B,C,D så kan vi väl fundera på något fint sätt att ansluta vägarna sen? :)
FireZtreaM,
Systemoperatör - [Sys]

Bild
Användarvisningsbild
FireZtreaM
Because I said so... That's Why!
Because I said so... That's Why!
 
Inlägg: 565
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Borlänge

Re: Uppdatering av norra vägnätet

Inläggav Majsvaffla » 15 jan 2013, 18:58

FireZtreaM skrev:Jag tycker det här låter skitbra, men jag har ett önskemål. Jag vill inte att vägen ska svänga så som den gör vid E,F,G. Jag vill att vägen ska anslutas till någon av "huvudgatorna" runt om innerstaden så man inte behöver leta sig genom ett bostadsområde för att hitta ut. Men börja med B,C,D så kan vi väl fundera på något fint sätt att ansluta vägarna sen? :)


Tanken är god, men jag ser ett problem - huvudgatorna ligger innanför bostadsomådet :P Vägen måste ju gå genom bostadsområdet på ett eller annat sätt.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Uppdatering av norra vägnätet

Inläggav FireZtreaM » 15 jan 2013, 22:41

Majsvaffla skrev:
FireZtreaM skrev:Jag tycker det här låter skitbra, men jag har ett önskemål. Jag vill inte att vägen ska svänga så som den gör vid E,F,G. Jag vill att vägen ska anslutas till någon av "huvudgatorna" runt om innerstaden så man inte behöver leta sig genom ett bostadsområde för att hitta ut. Men börja med B,C,D så kan vi väl fundera på något fint sätt att ansluta vägarna sen? :)


Tanken är god, men jag ser ett problem - huvudgatorna ligger innanför bostadsomådet :P Vägen måste ju gå genom bostadsområdet på ett eller annat sätt.

Självklart. Men man får ju se till att det går ut större huvudvägar från ringleden som går runt innerstaden. Huvudvägar som är större och tydligare än alla andra vägar och som är "hyffsat" raka så man inte behöver leta sig genom. Och det har ju lösts ganska enkelt norr nu. I öst har vi ju redan en ordentlig väg och i väst skulle vi kanske behöva "uppdatera"/förbättra den cobbleväg som lagts där just nu. Men vägarna i alla riktningar är ju ganska tydliga och synliga just nu iaf. :)
FireZtreaM,
Systemoperatör - [Sys]

Bild
Användarvisningsbild
FireZtreaM
Because I said so... That's Why!
Because I said so... That's Why!
 
Inlägg: 565
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Borlänge


Återgå till Projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster