Server update för 1.4?

Har du frågor eller förslag angående servern och portalen? Skriv här.

Server update för 1.4?

Inläggav vXCozmoz » 25 okt 2012, 17:18

God dag allihopa!

Jag undrar bara när servern kommer att uppdateras till 1.4? Eller när ev mods är det. Jag tryckte på "update now" och ser
att det är 4 inne nu men jag kan då givetvis inte logga in, än :)
Let's agree to disagree
Användarvisningsbild
vXCozmoz
Registrerad
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 05 okt 2012, 01:40
Ort: Sweden, Norrköping

Re: Server update för 1.4?

Inläggav Majsvaffla » 25 okt 2012, 18:03

vXCozmoz skrev:God dag allihopa!

Jag undrar bara när servern kommer att uppdateras till 1.4? Eller när ev mods är det. Jag tryckte på "update now" och ser
att det är 4 inne nu men jag kan då givetvis inte logga in, än :)


Servern uppdateras till 1.4 så snart Bukkit och alla plugins som är nödvändiga för driften av den har släppts i versioner som är kompatibla med Minecraft 1.4.

Du kan såklart nedgradera klienten om du vill spela på servern nu också, följ de här instruktionerna. Du får dock leta upp en .jar-fil för 1.3.2 eftersom den som länkas till där är 1.2.5.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Server update för 1.4?

Inläggav vXCozmoz » 25 okt 2012, 18:48

Majsvaffla skrev:
vXCozmoz skrev:God dag allihopa!

Jag undrar bara när servern kommer att uppdateras till 1.4? Eller när ev mods är det. Jag tryckte på "update now" och ser
att det är 4 inne nu men jag kan då givetvis inte logga in, än :)


Servern uppdateras till 1.4 så snart Bukkit och alla plugins som är nödvändiga för driften av den har släppts i versioner som är kompatibla med Minecraft 1.4.

Du kan såklart nedgradera klienten om du vill spela på servern nu också, följ de här instruktionerna. Du får dock leta upp en .jar-fil för 1.3.2 eftersom den som länkas till där är 1.2.5.


Tack för svaret och hjälpen. Dock funkar det inte. För det första frågas jag inte om jag vill uppdatera igen, för det andra så blir min
värld buggad, en massa block som blivit genomskinliga med en liten eld på dem, spelet går igång som vanligt men..

För det 3.e så provade jag att avinstallera spelet och göra om allt med texture packs, få fram 1.3.2 versionen som det står i menyn men
det är fortfarande samma bugg och texten ser inte alls lika ut, pixlig och suddig, även med mitt text-pack.
Let's agree to disagree
Användarvisningsbild
vXCozmoz
Registrerad
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 05 okt 2012, 01:40
Ort: Sweden, Norrköping

Re: Server update för 1.4?

Inläggav vXCozmoz » 25 okt 2012, 18:55

såg att jag hade skrivit minecraft_update ist för minecraft_backup, gjorde om processen men samma fel tyvärr. trist att det inte ens hjälper att ominstallera spelet. kanske är nåt med min Java?

Verkar inte spela någon roll vad jag provar med. Vill visa dig lite hur det ser ut för mig nu. I värsta fall får jag väl vänta tills servern mm är uppdaterad till 1.4 och inte världens undergång.

Bild
Let's agree to disagree
Användarvisningsbild
vXCozmoz
Registrerad
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 05 okt 2012, 01:40
Ort: Sweden, Norrköping

Re: Server update för 1.4?

Inläggav vXCozmoz » 25 okt 2012, 19:34

Jag är f*n dum på riktigt. Kom på felet. Eftersom jag kör med Sphax BDCraft HD 64 textures
så måste man ju uppdatera det också med korrekt mc patcher. Problemet är löst :)
Let's agree to disagree
Användarvisningsbild
vXCozmoz
Registrerad
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 05 okt 2012, 01:40
Ort: Sweden, Norrköping

Re: Server update för 1.4?

Inläggav Stamp3me » 26 okt 2012, 10:36

Här kommer länk till en 1.3.2 "minecraft.jar" fil, ifall att någon mer skulle behöva :)
http://assets.minecraft.net/1_3_2/minecraft.jar
Användarvisningsbild
Stamp3me
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 294
Blev medlem: 27 aug 2012, 14:12

Re: Server update för 1.4?

Inläggav Majsvaffla » 26 okt 2012, 13:50

vXCozmoz skrev:Jag är f*n dum på riktigt. Kom på felet. Eftersom jag kör med Sphax BDCraft HD 64 textures
så måste man ju uppdatera det också med korrekt mc patcher. Problemet är löst :)


Haha, du jag har också haft problem med det där, men det var såklart ditt texturepack som muppade. Fråga fader, han vet att jag inte tycker om sånt där :P
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping


Återgå till Frågor och förslag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster