Vår youtube kanal!

Allmän diskussion med andra medlemmar.

Vår youtube kanal!

Inläggav FreakyFreddie » 07 okt 2012, 17:07

Hej

Jag och maddelus och startat en litet kanal där vi spelar på imaginea. Kom gärna med tips på hur man kan promota den och andra tips vad man kan göra bättre. Vi är nybörjare på sånt här =)

Ha de gött..


http://www.youtube.com/user/watchout4no ... CAQQwRs%3D

//FF
FreakyFreddie
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 05 sep 2012, 13:02

Re: Vår youtube kanal!

Inläggav prismoe » 07 okt 2012, 19:11

Trevligt detta ska jag genast kolla igenom. Softis och Ufot har ju en YT-kanal, de kan säger ge er massa tips ;)

Har några förslag på förbättringar:

* Byt till original Texture Pack eller ett texture pack som liknar original.

* Ändra inspelningsrutan så att man endast ser in-game fönstret (tror att Ufot kan hjälpa er med det.)

* Stäng av skype när ni spelar in (kanske lite svårt eftersom ni verkar använda det när ni spelar in).

*FreakyFreddie du pratar lite lågt ibland, svårt att höra dig och Maddelus tenderar att blåsa in i micken, flytta gärna micken lite längre från munnen ;)

Annars ser det bra ut :D
Användarvisningsbild
prismoe
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 18 sep 2011, 14:25

Re: Vår youtube kanal!

Inläggav Majsvaffla » 07 okt 2012, 21:37

FreakyFreddie skrev:Hej

Jag och maddelus och startat en litet kanal där vi spelar på imaginea. Kom gärna med tips på hur man kan promota den och andra tips vad man kan göra bättre. Vi är nybörjare på sånt här =)

Ha de gött..


http://www.youtube.com/user/watchout4no ... CAQQwRs%3D

//FF


Nämen så trevligt! Jag instämmer med primoes tips, ljudet är nog det svåraste att få till riktigt bra. Angående Skype; det går ju klippa bort störande ljud osv. i efterhand också, om det var det du syftade på prismoe.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Vår youtube kanal!

Inläggav RedRetro » 07 okt 2012, 22:12

Ett annat tips för att maximera ljudkvaliteten lite kan vara att snacka via Skype men samtidigt spela in lokalt via valfritt program. Sedan skickar den ena (antar Maddelus) över sin ljudfil och sedan så spelar du båda spåren samtidigt i videon. Då får ni mest troligen bättre ljudkvalitet samtidigt som snacket flyter på obehindrat.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Vår youtube kanal!

Inläggav FreakyFreddie » 08 okt 2012, 11:13

Tackar för tipsen...ska absolut ta dem till mig...! Nya videos kommer i veckan, då får vi se om något blivit bättre =)
FreakyFreddie
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 05 sep 2012, 13:02

Re: Vår youtube kanal!

Inläggav prismoe » 08 okt 2012, 18:59

Ha gærna ett tydligt mål i varje avsnitt också, blir både roligare och enklare att følja med då :D
Användarvisningsbild
prismoe
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 18 sep 2011, 14:25

Re: Vår youtube kanal!

Inläggav prismoe » 14 okt 2012, 22:58

Försök att ladda upp era avsnitt så kontinuerligt som möjligt till exempel klockan 18:00 var tredje dag eller något i den stilen.
Användarvisningsbild
prismoe
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 18 sep 2011, 14:25

Re: Vår youtube kanal!

Inläggav FreakyFreddie » 15 okt 2012, 07:37

Ska vi absolut göra...tänkte mest så här i början när ändå ingen tittar direkt att jag slänger upp det vi har..så det finns lite på kanalen, men det ska absolut styras upp mer regelbundet. Blir fler serier med, lite adventure maps osv...
FreakyFreddie
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 05 sep 2012, 13:02

Re: Vår youtube kanal!

Inläggav prismoe » 15 okt 2012, 08:53

FreakyFreddie skrev:Ska vi absolut göra...tänkte mest så här i början när ändå ingen tittar direkt att jag slänger upp det vi har..så det finns lite på kanalen, men det ska absolut styras upp mer regelbundet. Blir fler serier med, lite adventure maps osv...


Det ser jag absolut fram emot, kanske kan ni hitta på något skoj med DualDGaming också :D
Användarvisningsbild
prismoe
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 18 sep 2011, 14:25

Re: Vår youtube kanal!

Inläggav Majsvaffla » 15 okt 2012, 12:52

prismoe skrev:
FreakyFreddie skrev:Ska vi absolut göra...tänkte mest så här i början när ändå ingen tittar direkt att jag slänger upp det vi har..så det finns lite på kanalen, men det ska absolut styras upp mer regelbundet. Blir fler serier med, lite adventure maps osv...


Det ser jag absolut fram emot, kanske kan ni hitta på något skoj med DualDGaming också :D


+1
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Nästa

Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst