Wither

Har du frågor eller förslag angående servern och portalen? Skriv här.

Wither

Inläggav kott3r » 18 sep 2012, 10:43

Det är mest ett förslag. ja har kollat lite och det kommer komma en till boss till minecraft om ingen har hört det.

Min fråga är : kommer den tas bort från builders? som jag hoppas på för den slaktar allt som kommer nära.

Mitt förslag är : Att bygga en arena där man kan spawna han och ta dö på han för den där nether star som behövs till nån buff pyramid.
Skulle de va problem med att fixa nån region där han enbart kan spawnas på så kan man fråga en admin som har tillgång till
att spawna han ( om man har fixat alla material ) att spawna fram han.
Arenan kan byggas som en ruin stad men hinder och fällor som gör det till ett 24/7 event på servern.
Jag hade också tanken på att ta Valarr som Arena till wither.

Skriv gärna va ni tycker, både dåligt och bra.
kott3r
Registrerad
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 15 dec 2011, 00:39

Re: Wither

Inläggav ziroth » 18 sep 2012, 12:49

Låter utmärkt att ha en arena/region för "Wither" bossen, frågan är bara om det går. Ett annat problem kan vara att efter man spawnat han kan man "kite":a han till andra regioner och förstöra därigenom :/
Even at the heart of Heaven Angels can still feel fear.
Användarvisningsbild
ziroth
Registrerad
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 dec 2011, 01:06

Re: Wither

Inläggav FireZtreaM » 18 sep 2012, 15:58

Vi har faktiskt talat om det där för någon vecka sedan och vi kom fram till exakt samma sak, att det måste bli någon form av arena. Vi kommer spärra placerandet av skeletthuvudena så bara mod och upp kan placera dom på andra ställen. Dvs, det kommer vara möjligt att ha huvudena som dekoration, men enbart med hjälp av en mod+.

Vart arenan ska vara har vi ingen aning om. Det enda vi bestämt är att det ska vara en helt sluten arena så witherbossen inte kan rymma. I arenan ska dock vem som helst kunna placera skeletthuvudena.
FireZtreaM,
Systemoperatör - [Sys]

Bild
Användarvisningsbild
FireZtreaM
Because I said so... That's Why!
Because I said so... That's Why!
 
Inlägg: 565
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Borlänge

Re: Wither

Inläggav Scymex » 18 sep 2012, 17:52

Låter som en plan. Bra.
Scymex,
Webbplats- och serveransvarig - [Sys]
Användarvisningsbild
Scymex
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 562
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:38
Ort: Småland

Re: Wither

Inläggav prismoe » 18 sep 2012, 20:56

En arena i Valarr låter bra (används väl inte till något annat för tillfället), varför inte dra ihop ett stort gäng och bygga tillsammans!
Användarvisningsbild
prismoe
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 18 sep 2011, 14:25

Re: Wither

Inläggav kott3r » 19 sep 2012, 00:00

Det är bara att checka in valarr, längst ner så finns det ett stort rum som bara taket som måste fixas, det finns ett förråd som ni får använda till bygget, mest cobble men ändå. Ni har min tillåtelse att göra om valarr om ni har planerat att bygga arenan där
kott3r
Registrerad
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 15 dec 2011, 00:39

Re: Wither

Inläggav prismoe » 24 sep 2012, 23:24

Jag, Peetson och Majsvaffla var på studiebesök i Valarr idag och det ser mycket lovande ut. Jag föreslår att vi drar ihop ett stort gäng och börjar gräva (kanske ordna ett event med priser till de som gräver mest). Sen vet vi ju att både Hajqer och Kott3r har mad skillz på design och ni får mer än gärna hjälpa till med designen på arenan. Förslagsvis drar vi igång detta projekt lagom till en helg så att vi får mycket gjort under kort tid (tänk så skoj vi hade under de första veckorna när vi alla byggde huvudstaden tillsammans).
Användarvisningsbild
prismoe
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 18 sep 2011, 14:25

Re: Wither

Inläggav Majsvaffla » 24 sep 2012, 23:26

prismoe skrev:tänk så skoj vi hade under de första veckorna när vi alla byggde huvudstaden tillsammans

Cerulean någon? :V
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Wither

Inläggav SoftisFFS » 25 sep 2012, 09:17

Jag är på!

Är FPSen bra i den staden? :P
Tänkte så det är inte är som huvudstaden så det blir som att kolla på diabilder när man ska fightas :lol:
I DON'T DO SMALL
Användarvisningsbild
SoftisFFS
Veteran
 
Inlägg: 299
Blev medlem: 19 maj 2012, 20:49

Re: Wither

Inläggav RedRetro » 25 sep 2012, 10:13

SoftisFFS skrev:Jag är på!

Är FPSen bra i den staden? :P
Tänkte så det är inte är som huvudstaden så det blir som att kolla på diabilder när man ska fightas :lol:


Fast det är ju inte staden det är fel på utan din dator :lol:
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Frågor och förslag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster