En stor shop

Har du frågor eller förslag angående servern och portalen? Skriv här.

En stor shop

Inläggav france4321 » 09 sep 2012, 13:52

Kan ni inte skaffa en shop där man kan köpa allt som finns för det är lite svårt att hitta diamant tycker jag :| men det skulle va gött om ni kunde skaffa en sån shop ;)
france4321
Registrerad
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 sep 2012, 01:04

Re: En stor shop

Inläggav RedRetro » 09 sep 2012, 15:24

france4321 skrev:Kan ni inte skaffa en shop där man kan köpa allt som finns för det är lite svårt att hitta diamant tycker jag :| men det skulle va gött om ni kunde skaffa en sån shop ;)


Hej,

Även om ditt förslag är lite otydligt tror jag mig veta vad det är du är ute efter. Om jag har förstått det hela rätt så vill du ha en s.k. admin-shop som säljer och köper obegränsat antal items. När vi planerade vårt ekonomisystem uteslöt vi helt enkelt allting som hade med planekonomi att göra då vi kände att de systemen inte var hållbara under en längre tid. Därmed har vi en marknadsekonomi vilket innebär att utbudet och efterfrågan regleras utav användarna av ekonomisystemet, d.v.s. spelarna. Du kan sälja varor till andra spelare, men då måste spelaren i fråga vara ute efter just den varan.

Dessutom är det inte vidare svårt att hitta diamanter, det gäller bara att veta vart man skall leta. Nu har jag själv inte tagit mig tid att läsa igenom den här guiden men jag förmodar ändå att den kommer att hjälpa dig en bit på vägen.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: En stor shop

Inläggav france4321 » 09 sep 2012, 16:20

Tack ;)
france4321
Registrerad
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 sep 2012, 01:04


Återgå till Frågor och förslag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster