Förbättra Imagineas webbplats!

Har du frågor eller förslag angående servern och portalen? Skriv här.

Förbättra Imagineas webbplats!

Inläggav RedRetro » 31 jan 2012, 21:05

Hej där!

Vi siktar nu på att förbättra vår webbplats ytterligare och behöver just DIN hjälp med det. Vi kommer inom loppet av en månad att lansera en förbättrad version av vår nuvarande webbplats innehållandes bl.a. ett nyhetssystem, en förbättrad forumsdesign samt nya ännu icke fastställda funktioner. Detta ser vi som ett ypperligt tillfälle för att låta dig vara med och påverka Imagineas framtid.

Har du tips på fler, användbara funktioner som du kanske tidigare har saknat eller bara tycker skulle vara intressant är du väldigt välkommen att komma med dessa förslag. Förslagen kan röra allt som har med webbplatsen att göra, från design till funktioner eller material.

För att lämna in dina förslag kan du antingen skriva här i tråden, eller kontakta mig på mail via redretro@imaginea.se (använd gärna denna kontakformen för större och lite mer invecklade förslag).

Tack för ditt bidrag,
Forum Operators
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Förbättra Imagineas webbplats!

Inläggav Peacegrove » 01 feb 2012, 02:15

Man kanske skulle kunna ha en slags informations-"databas" / wiki med information om medlemmarna (avatar, foto, presentation, vart personen brukar befinna sig på kartan osv). Men även annan information som tex. städerna.

Jag tycker inte riktigt Forum klarar av den uppgiften.
Mina foton från servern.
Saker jag tecknar.
Twitch.
Användarvisningsbild
Peacegrove
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 dec 2011, 03:45
Ort: Stockholm

Re: Förbättra Imagineas webbplats!

Inläggav RedRetro » 01 feb 2012, 12:28

Peacegrove skrev:Man kanske skulle kunna ha en slags informations-"databas" / wiki med information om medlemmarna (avatar, foto, presentation, vart personen brukar befinna sig på kartan osv). Men även annan information som tex. städerna.

Jag tycker inte riktigt Forum klarar av den uppgiften.


Menar du som ett slags profilsida? Om så är fallet så går det nog att ordna ;)
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Förbättra Imagineas webbplats!

Inläggav Peacegrove » 01 feb 2012, 18:33

Jag var nog lite otydlig :)

Mitt förslag på förbättringar är en wiki. En wiki som alla medlemmar kan uppdatera.

Exempel på information man skulle kunna hitta i wikin:
- Om medlemmar.
- Om städer.
- Event som varit.
m.m.

Problemet jag ser att ha all information i forumet är att det kommer bli svårt & jobbigt att hitta.
Mina foton från servern.
Saker jag tecknar.
Twitch.
Användarvisningsbild
Peacegrove
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 dec 2011, 03:45
Ort: Stockholm

Re: Förbättra Imagineas webbplats!

Inläggav Ealsmile » 01 feb 2012, 18:43

En karta där man ser vart folk som är online är någonstans inne på servern vore najs!
All makt åt Ealsmile
Användarvisningsbild
Ealsmile
Avstängd
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 14 dec 2011, 22:43

Re: Förbättra Imagineas webbplats!

Inläggav RedRetro » 01 feb 2012, 19:16

Peacegrove skrev:Jag var nog lite otydlig :)

Mitt förslag på förbättringar är en wiki. En wiki som alla medlemmar kan uppdatera.

Exempel på information man skulle kunna hitta i wikin:
- Om medlemmar.
- Om städer.
- Event som varit.
m.m.

Problemet jag ser att ha all information i forumet är att det kommer bli svårt & jobbigt att hitta.


Ah I see. Till vår nya webbplats följer ett CMS, mest troligen Wordpress. Därför kommer det att bli mycket enklare att lägga till information, något av en wiki är jag osäker på om det är nödvändigt. Men vad tycks om en profilsida + mer innehåll utanför forumet?
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Förbättra Imagineas webbplats!

Inläggav RedRetro » 01 feb 2012, 19:17

Ealsmile skrev:En karta där man ser vart folk som är online är någonstans inne på servern vore najs!


Tackar för tipset, det skall jag låta ScymeX och/eller FireZtreaM ta en titt på när tiden väl är kommen. Dock är denna funktionen inte alltid så praktisk att ha, exempelvis om man arbetar på ett hemligt projekt så kanske man inte vill att alla skall se vilka koordinater man är på.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm


Återgå till Frågor och förslag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron