Återinföra TNT

Har du frågor eller förslag angående servern och portalen? Skriv här.

Re: Återinföra TNT

Inläggav kott3r » 05 jan 2012, 00:14

RedRetro skrev:
kott3r skrev:min ide om tntn som kanske inte kommer ta up så mycket tid för admins är.


En genomgående kritik är ju att hur skall vi som utför sprängningen i förhand kunna veta om användaren gjort rätt, kollat upp alla regioner etc? Ett annat problem är sättet som de kollar upp om någon annan har en region i närheten, om jag skulle posta en tråd i forumet skulle åtminstone jag bli förvånad om jag fick 115 svar från 115 olika medlemmar som bekräftade det hela, inte minst skulle det ta lång tid.


om du tänker på om man skulle griefa med tntn så kan man griefa bra mycket utan det också, och som ja nämnde bland alla mina förslags regler så är det bara pålitliga medlemar som får spränga, ja skulle aldrig låta en spelare som ja inte litar på spränga och ja tror inte ni häller skulle göra det.

jag förstog inte va du menade med det andra problemet :(
kott3r
Registrerad
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 15 dec 2011, 00:39

Re: Återinföra TNT

Inläggav Snowflakecms » 05 jan 2012, 00:36

kott3r skrev:om du tänker på om man skulle griefa med tntn så kan man griefa bra mycket utan det också


Skillnaden är att du kan griefa protectade platser med Tnt, även om du inte kan förstöra något där med verktyg.

Ett solklart exempel är att jag förstörde halva spawntornet på testservern, även om byggnaden var protectad. Tnt är något man älskar som en griefer, just på grund av att protection är ett smärre hinder och inte ett omöjligt hinder, det gäller bara att kunna penetrera byggnader från ett avstånd och inte som med verktyg då det är omöjligt.
Snowflakecms
Registrerad
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 dec 2011, 21:39

Re: Återinföra TNT

Inläggav RedRetro » 05 jan 2012, 00:36

Ealsmile skrev:Nu känns det som det är risk för att vi bara hamnar i ett kluster av motargument och dras ifrån från den egentliga frågan.

Men tycker du ska ta en titt på kott3rs inlägg.

Tror i vilket inte det kommer vara så jobbigt att se så det inte spränger upp nånting i närheten som du verkar tro.
Och 5 minuter som du sa att placera ut 100 tnt block låter som så mycket i mina öron.
Köpa TNT´n av nån slags bank, er eller vad som helst, man ger er 20 diamanter, ni förstör dom och spawnar fram 40 tnt block eller nått liknande.

Det där med rollbacken såg jag själv att jag läst fel, men i vilket fall så är det ju inte bra att hela servern kan bli rollbackad för att ni råkar göra fel, men det känns som en dålig anledning att förbjuda TNT, då borde man förbjuda pickaxes också eftersom man kan griefa med dom, och sedan kanske hela servern blir rollbackad eftersom det går fel till. Man får väll helt enkelt se till att göra rätt.

Och wait a second, det är inte adminsitratören eller whatever som utför sprängningen, utan användaren, användaren står borde stå för ALL planering, ända du/adminmodvemsomhelst ska behöva göra är att placera ut tnt´n och tänta på. Men visst, kan se varför du vill ta avstånd. Tycker endå att du borde hjälpa till om det införs.


Jag tog mig en titt på kotters inlägg ;)
De där 5 minutrarna som jag nämnde är enbart för att placera ut själva TNT-blocken. Att se till så att det inte finns några regioner i närheten tar rimligtvis upp ytterligare 10 minuter liksom att fastställa att allt har gjorts rätt av användaren. Detta rör sig dessutom bara om en enda spelare. Jag har en stark känsla av att jag kommer få besöka mer än en spelare ;)

Att lägga ansvaret på användaren låter i mina öron helt orimligt. Att de sedan skall bli bannade för att de har råkat göra fel låter ännu mer orimligt. Det är ju fortfarande jag som får städa upp röran efteråt. Dessutom är alla människor, det är givetvis så att man gör fel någon gång.

Det är, precis som du ser några inlägg upp inte bara jag som skulle ta avstånd från detta ifall det skulle införas. Det innebär som sagt på tok för stora risker. Dessutom är 100 TNT block inte så mycket som det låter som. Nu hoppas jag att jag får till matematiken här klockan 11 på kvällen:

Ett TNT-block kan max spränga bort en volym på 27 kubikblock(3x3x3) under då den är omgiven av stone-blocks.
100 TNT-block kan då maximalt spränga bort 2700 kubikblock.
Om vi tar prismoes mobspawner som exempel så är den 18492 kubikblock. Detta innebär att för att spränga bort en sådan yta skulle det ta ca 700 TNT-block. Om vi räknar med att det tar 5 minuter att placera ut 100 block vilket Eal inte tyckte var speciellt mycket så kommer det nu ta hela 35 minuter att placera ut alla dessa block.

Det är tid som jag inte ha(förutsatt att jag har räknat rätt). Om 2 personer under en dag ber mig att utföra en sprängning i den storleken skulle det ta mig cirka 1.5h med allt övrigt arbete.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Återinföra TNT

Inläggav Ealsmile » 05 jan 2012, 00:40

nånstans måste matematiken vara fel, för när jag flyger omkring i classic och placerar ut tnt så går det väldigt väldigt snabbt att placera ut där jag vill ha dom.

Placera ut tnt och sedan spränga går galet mycket fortare än att hugga det, prova själva att köra SP så får du ju se.
Har inte heller skrivit att nån bannas för att dom gör fel
Senast redigerad av Ealsmile 05 jan 2012, 00:42, redigerad totalt 1 gång.
All makt åt Ealsmile
Användarvisningsbild
Ealsmile
Avstängd
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 14 dec 2011, 22:43

Re: Återinföra TNT

Inläggav RedRetro » 05 jan 2012, 00:42

Ealsmile skrev:nånstans måste matematiken vara fel, för när jag flyger omkring i classic och placerar ut tnt så går det väldigt väldigt snabbt att placera ut där jag vill ha dom.


Du menar att jag räknat fel med 2-3 minuter? Tänk på att för optimal effekt måste man även gå två block innan man kan placera ut ett till.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Återinföra TNT

Inläggav Ealsmile » 05 jan 2012, 00:46

fast du kan ju flyga väldigt snabbt. som sagt prova classic och placera ut tnt och säg sen att det inte går väldigt fort.
All makt åt Ealsmile
Användarvisningsbild
Ealsmile
Avstängd
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 14 dec 2011, 22:43

Re: Återinföra TNT

Inläggav Majsvaffla » 05 jan 2012, 00:47

Ealsmile skrev:fast du kan ju flyga väldigt snabbt. som sagt prova classic och placera ut tnt och säg sen att det inte går väldigt fort.

Varför skulle vi flyga runt på servern och placera ut TNT?
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Återinföra TNT

Inläggav Hamtoast » 05 jan 2012, 00:49

Ealsmile skrev:fast du kan ju flyga väldigt snabbt. som sagt prova classic och placera ut tnt och säg sen att det inte går väldigt fort.

Vi kommer inte flyga och placera ut TNT. Det skulle ske helt manuellt.
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Återinföra TNT

Inläggav Snowflakecms » 05 jan 2012, 00:50

Ealsmile skrev:fast du kan ju flyga väldigt snabbt. som sagt prova classic och placera ut tnt och säg sen att det inte går väldigt fort.


Var det inte du som ville att servern skulle vara så 'vanilla' som möjligt?

Och:
"Some Men Just Want to Watch the World explode"
Snowflakecms
Registrerad
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 dec 2011, 21:39

Re: Återinföra TNT

Inläggav RedRetro » 05 jan 2012, 00:51

Ealsmile skrev:fast du kan ju flyga väldigt snabbt. som sagt prova classic och placera ut tnt och säg sen att det inte går väldigt fort.


Tyckte mig läsa följande i huvudinlägget:

MEN, en stor del av den här servern är ju att den ska försöka vara så nära original som möjligt, vi vill ju spela det spel som Mojang har skapat, utan fula mods som gör diverse saker.


Men det kanske inte var vad du menade. För det är varken legit att replacea vissa blocks till TNT som egentligen aldrig skulle existerat, inte heller flyga runt och placera ut TNT-block. Ser också att du nämner följande:

Ealsmile skrev:[...] vi måste ha i åtanke att minecraft världen är oändlig, men inte våran tid.

Det gäller även administratörernas tid, vi har inte oändligt mycket tid till hans och redan nu lägger jag ner väldigt mycket tid på att administrera servern men även hela webbplatsen. Detta gör även i princip alla andra administratörer också.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Frågor och förslag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

cron