Återinföra TNT

Har du frågor eller förslag angående servern och portalen? Skriv här.

Återinföra TNT

Inläggav Ealsmile » 03 jan 2012, 18:31

Har funderat på det här med att TNT är blockat,

Tycker det är väldigt bra att inte allmänheten kan använda TNT, risken för skadegörelse är enorm.
MEN, en stor del av den här servern är ju att den ska försöka vara så nära original som möjligt, vi vill ju spela det spel som Mojang har skapat, utan fula mods som gör diverse saker.

Också för att TNT underlättar diverse arbete enormt, utgrävningar och dylikt kortas ner väldigt mycket, vi måste ha i åtanke att minecraft världen är oändlig, men inte våran tid.

Ett förslag är att mods och uppåt har tillgång till aktivera TNT, så om man nu vill spränga ett område, får en mods eller högre komma dit, godkänna sprängningen och därefter placera ut TNT blocken efter användarens behov och sedan tända på.

Vad tycks?
All makt åt Ealsmile
Användarvisningsbild
Ealsmile
Avstängd
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 14 dec 2011, 22:43

Re: Återinföra TNT

Inläggav RedRetro » 03 jan 2012, 18:43

Ealsmile skrev:Har funderat på det här med att TNT är blockat,

Tycker det är väldigt bra att inte allmänheten kan använda TNT, risken för skadegörelse är enorm.
MEN, en stor del av den här servern är ju att den ska försöka vara så nära original som möjligt, vi vill ju spela det spel som Mojang har skapat, utan fula mods som gör diverse saker.

Också för att TNT underlättar diverse arbete enormt, utgrävningar och dylikt kortas ner väldigt mycket, vi måste ha i åtanke att minecraft världen är oändlig, men inte våran tid.

Ett förslag är att mods och uppåt har tillgång till aktivera TNT, så om man nu vill spränga ett område, får en mods eller högre komma dit, godkänna sprängningen och därefter placera ut TNT blocken efter användarens behov och sedan tända på.

Vad tycks?


Till att börja med tycker jag att det är ytterst trevligt när ni berättar för oss om saker som ni upplever inte är som de borde vara/kunde vara på ett annat sätt. Jag skall ta upp detta med övriga administratörer och återkommer med ett enigt svar.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Återinföra TNT

Inläggav Ealsmile » 03 jan 2012, 18:51

OM det blir avslag så får ni gärna skriva motivering :)
All makt åt Ealsmile
Användarvisningsbild
Ealsmile
Avstängd
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 14 dec 2011, 22:43

Re: Återinföra TNT

Inläggav RedRetro » 03 jan 2012, 19:11

Ealsmile skrev:OM det blir avslag så får ni gärna skriva motivering :)


Givetvis, jag återkommer som sagt med ett besked och en motivering ;)
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Återinföra TNT

Inläggav Snowflakecms » 03 jan 2012, 19:50

Ealsmile skrev:Ett förslag är att mods och uppåt har tillgång till aktivera TNT, så om man nu vill spränga ett område, får en mods eller högre komma dit, godkänna sprängningen och därefter placera ut TNT blocken efter användarens behov och sedan tända på.


I mitt tycke så är detta det enda valet man kan välja om de väljer att återinföra Tnt, för många idioter som med största anledning kommer förstöra många byggnader i vägen om Tnt blir helt fritt att skapa.
Snowflakecms
Registrerad
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 dec 2011, 21:39

Re: Återinföra TNT

Inläggav Mikuchan » 04 jan 2012, 13:29

Jag minns på första servern när de grävde bort ett berg i hellefors eller vad det var.
Jag räknade på saken och kom fram till att det faktiskt går snabbare att gräva för hand ifall man är så många som de var.

Och det är utan tiden det tar för att gräva sand och fixa krut.
Ska man räkna med den tiden så är det helidiotiskt att använda tnt ut tidssyfte.

En tnt spränger bara 3x3x3 sten och då ska man fixa 5 krut och 4 sand till det.

Jag ser faktiskt inte hur tnt skulle förkorta tiden helt enkelt för att det är dels väldigt mycket arbete bakom att göra dem och det är tidskrävande att placera ut dem då man måste vara noga.
Sen ska man gå och tända på allt också.
Användarvisningsbild
Mikuchan
Registrerad
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:46

Re: Återinföra TNT

Inläggav prismoe » 04 jan 2012, 15:49

När du väl fått upp en krutfarm går det definitivt snabbare att spränga än att gräva, du kan dessutom spränga sanden som du behöver för att skapa tnt.
Användarvisningsbild
prismoe
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 18 sep 2011, 14:25

Re: Återinföra TNT

Inläggav RedRetro » 04 jan 2012, 17:58

Jag ber er båda två att hålla era diskussioner till den tråden i administratörsforumet, inte här.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Återinföra TNT

Inläggav Ealsmile » 04 jan 2012, 22:30

diskutionen borde vara öppen för alla. inte bara administratörer.

ska man räkna med den tiden så är det helidiotiskt att använda tnt ut tidssyfte.


Miku, när dom grävde bort berget i hällefors var dom nästan 20 pers, så därför kanske det går snabbast o gräva, men nu är man inte alltid så många på samma bygge.

Som jag ser det vore det helidiotiskt att inte använda TNT
All makt åt Ealsmile
Användarvisningsbild
Ealsmile
Avstängd
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 14 dec 2011, 22:43

Re: Återinföra TNT

Inläggav RedRetro » 04 jan 2012, 22:34

Ealsmile skrev:diskutionen borde vara öppen för alla. inte bara administratörer.

Miku, när dom grävde bort berget i hälelfors var dom nästan 20 pers, så därför kanske det går snabbast o gräva, men nu är man inte alltid så många på samma bygge.


Diskussionen hålls stängd då detta är ett beslut som till stor del har att göra med våra arbetssätt och rutiner. Tråden kommer låsas tills dess att vi har fattat ett beslut utefter en majoritetsomröstning.

Tråd låst tillsvidare.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Frågor och förslag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster