Katakomb

Om du har ett nytt projekt på gång och behöver bemanning, eller helt enkelt frågor om pågående projekt, så vänder du dig hit.

Katakomb

Inläggav hajqer » 01 jan 2012, 04:00

Jag skulle vilja göra sånt i huvudstaden ifall man får, men då måste jag veta vart jag får och hur stort det ska vara :P
hajqer
Registrerad
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 okt 2011, 14:44

Re: Katakomb

Inläggav TZG » 01 jan 2012, 14:12

Katakomber, likt kloaker, låter som ett mysigt inslag i huvudstadens underjord och bör kanske vara sammankopplade på något vis. Om inte i att de är samma projekt, så åtminstone så att man kan komma från kloakerna till katakomberna och vice versa. Bara för den goda smakens skull, så att säga.

Det känns instinktivt som att katakomberna bör ligga under palatset, men exakt var någonstans och hur stora är en annan fråga. Bara det är bristfällig belysning och lite lagom farligt att irra omkring där nere så anser jag att det är en lysande idé!
Användarvisningsbild
TZG
Registrerad
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 dec 2011, 10:02

Re: Katakomb

Inläggav Snowflakecms » 01 jan 2012, 15:05

Just på grund av att en Katakomb är en begravningsplats så skulle den med största anledning passa bäst under en kyrka.

Man kan sedan sammanlänka kloakerna med katakomben genom att man säger att ett strövband av banditer har grävt sig ifrån kloakernas mörker till katakomben i syftet av att råna de döda på rikedomarna de begravdes med, rikedomar som nu ligger gömda djupt nede i kloakerna, för evigt låst bakom flertal lås de skapade för att hålla rikedomarna i säkerhet tills de återvänder för att ta det därifrån.

Där har man direkt skapat en liten skatt/"hemlighet" nere i kloakerna. :3
Snowflakecms
Registrerad
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 dec 2011, 21:39

Re: Katakomb

Inläggav Mikuchan » 01 jan 2012, 15:40

Vi har tidigare funderat på saker som bör vara med i staden, förutom det obligatoriska Temple of Mikuchan, så var katakomber även med på kartan och mycket gillat. Förslaget är att katakomberna är mycket mörka, ett fåtal facklor, där undeads gärna spawnar och ger extra mysfaktor.
Användarvisningsbild
Mikuchan
Registrerad
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:46


Återgå till Projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron