SpringGlade

Information, diskussioner & nyheter rörande den officiella staden "SpringGlade".

SpringGlade

Inläggav KekkoCazze » 28 feb 2012, 23:08

Borgmästare: GILM den allsmäktige
Beskrivning: Skogsglänta
Bakgrund: En vacker dag bestämde två halvt efterblivna små pojkar vid namn Thompa och Elias att lämna huvudstadens säkra portar. De visste inte riktigt var de var på väg, men bestämde sig snabbt att gå österut. Där luktade det hallon. Dock tog det inte länge innan snön började falla och det tappade allt i närheten av lokalsinne. Efter många dagar hittade de dock något de länge sedan skådat. Gräs? Grönt vått morgongräs nyligen uppvärmt av solens varma strålar. Men vad är detta? Mitt ute i vinter finns en liten glänta, detta har det två resande aldrig skådat förr. Men för att ta skydd från kylan har de inget annat val än att populera denna plätt ihopp om att få ett ställe att kalla sitt hem. Fastän detta vid första anblick kan verka vara ett paradis fanns bara ett träd... Knappt ett träd en liten planta. Thompa började snabbt vattna plantan. Han vattnade och vattnade... Dag in och dag ut. Till slut verkade det som att den blivit dubbelt så stor och den var redan ett par meter hög. Elias som redan hade tröttnat började fundera hur processen kunda påskyndas. Utan vidare framgång tog han en promenad. Han mötte en skumm filur. En litet björn, såg ut att vara helt sönderknarkad. Hmm sa Elias och peta han i magen. Va fan heter du? frågade han fundersamt. Jo sa björnen, jag har lite till salu, bland annat lite Bumbibärssaft kvar sen ifredags. Vill du köpa? Elias som inte hade några pengar tänkte snabbt och slog Bumbibjörnen i magen och sprang iväg med kitteln. Tillbaka till gläntan kom han rusande till Thompa. Utan ett ord vände han den upp och ner över det lilla trädet. Va fan tror du att du håller på med skrek Thompa förskräckt! Det var försent, den magiska brygden hade redan satt effekt. Upp ur marken steg inte längre ett litet träd. Jo ett träd var det, men inte som förut. Det var enormt! Dess stora krona steg långt över molnen. Ett sådant otroligt träd hade de aldrig sett förr. Bra gjort Elias, sa han själv
Regler: Griefa inte
Karta:http://imaginea.se/survival/overview#/-389/64/924/-2/lighting
Vägbeskrivning: till höger från spawn plattan i huvudstaden Sedan förbi öknen och is sjön
Bild:
[img]Bildlänk%20här[/img]
Aktuellt: Bygg och ha kul
Spelare som bor här: Saxin12 Gilm Thompa1337 KekkoCazze Willoo00
KekkoCazze
Registrerad
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 dec 2011, 22:10

Re: SpringGlade

Inläggav Raz_9898 » 26 okt 2012, 14:32

Hej jag undrar om jag kan få gå med i denna stad. Den ser rolig ut m.m
Raz_9898
Registrerad
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 okt 2012, 09:42


Återgå till [Officiell] SpringGlade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron