Kloaker 'n' shit

Här diskuteras allt om Imagineas huvudstad. Du kan ansöka om bygglov i huvudstaden, komma med förslag på hur vi kan utveckla den m.m.

Kloaker 'n' shit

Inläggav Baranoi » 19 dec 2011, 11:55

Jag vet att det finns lite idéer om en underjordisk del av staden med kloaker och katakomber, men finns det någon plan än?
Jag blev lite insprirerad av den här mysiga bilden och tänkte att jag gärna kan köra lite creative mode och pyssla ihop lite kloakmiljöer som förslag!

Jag tänker mig då á la Oblivion; brunnar eller små dörrar här och var som leder ner till system av kloaker. Dåligt upplysta så att det spawnar mobs, och kanske lite pussel eller äventyrsdelar (typ hoppa över avgrunder) och sånt skoj. Några tankar?
Bild
Användarvisningsbild
Baranoi
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 15 dec 2011, 00:45

Re: Kloaker 'n' shit

Inläggav RedRetro » 19 dec 2011, 11:57

Baranoi skrev:Jag vet att det finns lite idéer om en underjordisk del av staden med kloaker och katakomber, men finns det någon plan än?
Jag blev lite insprirerad av den här mysiga bilden och tänkte att jag gärna kan köra lite creative mode och pyssla ihop lite kloakmiljöer som förslag!

Jag tänker mig då á la Oblivion; brunnar eller små dörrar här och var som leder ner till system av kloaker. Dåligt upplysta så att det spawnar mobs, och kanske lite pussel eller äventyrsdelar (typ hoppa över avgrunder) och sånt skoj. Några tankar?


Såg den där på Reddit jag med, precis som du slog mig tanken att vi skall ha fina kloaker :)
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Kloaker 'n' shit

Inläggav Majsvaffla » 19 dec 2011, 13:02

Jättefint tycker jag. Det blir till att gå på strongholdjakt med andra ord.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Kloaker 'n' shit

Inläggav Hamtoast » 19 dec 2011, 13:16

Majsvaffla skrev:Jättefint tycker jag. Det blir till att gå på strongholdjakt med andra ord.

Vi har redan hittat ett :3
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Kloaker 'n' shit

Inläggav Majsvaffla » 19 dec 2011, 13:56

Hamtoast skrev:
Majsvaffla skrev:Jättefint tycker jag. Det blir till att gå på strongholdjakt med andra ord.

Vi har redan hittat ett :3


Ja, men det går nog åt flera ;)
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Kloaker 'n' shit

Inläggav TZG » 19 dec 2011, 18:02

Jag är helt och fullt för det här förslaget! Lite suspekta kloaker och andra dolda och mörka delar under staden skulle starkt bidra till den "levande" känslan vi vill att huvudstaden ska ha. Om det är kombinerat med mobs som springer lösa och kanske lite äventyr och annat är det ett starkt plus.
Användarvisningsbild
TZG
Registrerad
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 dec 2011, 10:02

Re: Kloaker 'n' shit

Inläggav Majsvaffla » 19 dec 2011, 18:04

TZG skrev:Jag är helt och fullt för det här förslaget! Lite suspekta kloaker och andra dolda och mörka delar under staden skulle starkt bidra till den "levande" känslan vi vill att huvudstaden ska ha. Om det är kombinerat med mobs som springer lösa och kanske lite äventyr och annat är det ett starkt plus.


Ja, mobs bör definitivt tillåtas att spawna, så att det kan vara ett sätt att få xp. Rövarband kan ju gömma sina skatter där nere och hoppas på att ingen vågar sig ner i mörkret för att hitta dem...
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Kloaker 'n' shit

Inläggav Vectoor » 20 dec 2011, 02:42

Jag såg vad ni hade gjort.

Bild

Underbart, det där satte verkligen nytt perspektiv på det hela samt spratt på fantasin. I can't wait to build stuff like that! :D
Användarvisningsbild
Vectoor
Veteran
 
Inlägg: 161
Blev medlem: 02 nov 2011, 01:32
Ort: Göteborg

Re: Kloaker 'n' shit

Inläggav Baranoi » 20 dec 2011, 13:20

Den där gifen alltså! :mrgreen:

Men vad kul, det här kan nog bli en väldigt ball aspekt av staden!
Bild
Användarvisningsbild
Baranoi
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 15 dec 2011, 00:45

Re: Kloaker 'n' shit

Inläggav TZG » 28 dec 2011, 15:00

Det går rykten i underjorden om att någonstans i kloaksystemet ska det finnas vad vissa kallar ett shangri-la. Skildringarna går lite isär, men enligt ryktet så verkar ett folk långt tillbaka i tiden ha byggt en hel stad nere i marken, fullt med bostäder, affärer, skolor och forskningsinstitutioner, samt en stor park i mitten av allt. Kanske finns det skatter eller otrolig kunskap att hitta där, allt ryktet säger är att det lär finnas något stort, dolt där nere någonstans i kloakerna!
Användarvisningsbild
TZG
Registrerad
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 dec 2011, 10:02

Nästa

Återgå till [Officiell] Huvudstaden

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron