Bygglovsansökan

Här diskuteras allt om Imagineas huvudstad. Du kan ansöka om bygglov i huvudstaden, komma med förslag på hur vi kan utveckla den m.m.

Bygglovsansökan

Inläggav Majsvaffla » 14 dec 2011, 15:28

Det finns två sätt att ansöka om bygglov i huvudstaden. Du kan antingen prata med en moderator eller högre rankad spelare; [Mod]/[Adm]/ [Sys] in-game och be denne ge dig bygglov på den tomt du vill ha. Om du inte får tag i någon som kan hjälpa dig in-game så skriver du din ansökan i den här tråden. En moderator eller administratör tar då hand om din ansökan så snart som möjligt och meddelar dig när du kan börja bygga.

Du kan personligen bara äga en tomt men det går t.ex. att ha bygglov även på en annan spelares tomt om denne tillåter det och vice versa. Gör på samma sätt som med en ansökan för en egen tomt och be den spelare vars tomt du vill ha tillgång till att citera ditt meddelande i den här tråden eller, om ni gör det in-game, intyga att du får bygga på dennes tomt.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Bygglovsansökan

Inläggav Vectoor » 14 dec 2011, 15:59

Adress... Om vi säger att vi delar in staden i stadsdelar, och varje stadsdel kan ha flera bostadsområden, och sedan ett nummer.

Så, "Inre staden, Palatskullen 3", eller "Engelska kvarteren, Smedgatan 7"

Och så ser vi till att varje tomt i ett nytt bostadsområde får en skylt med ett logiskt nummer. På detta sätt så kan layouten i varje stadsdel vara olika och bestämmas efter hand. Olika områden passar med olika stora tomter, olika breda gator och så vidare.

Jag hade även en tanke om större byggnader som värdshus eller lägenheter. Istället för namnet på ett bostadskvarter så blir det namnet på huset:

"Engelska kvarteren, Värdshuset Svinhuvudet, rum 13"

Min tanke är att vi bygger ett värdshus och protectar varje rum för sig, sedan så kan spelare köpa ett rum i huset för en symbolisk summa, så har de någonstans att sova och lagra prylar (Rummet innehåller en kista), utan att behöva skaffa en tomt och bygga ett hus i området. Perfekt för de spelare som inte vill bo i huvudstaden men ändå behöver ett rum där. Och så klart, det är kul att bygga värdshus och de passar fint i en storstad ;)

EDIT: Och det jag menar vore den största fördelen med detta system är att det blir mycket enklare att hålla koll på var en adress är i systemet, och om du inte känner igen namnet på kvarteret, så vet du åtminstone stadsdelen så du vet ungefär.
Användarvisningsbild
Vectoor
Veteran
 
Inlägg: 161
Blev medlem: 02 nov 2011, 01:32
Ort: Göteborg

Re: Bygglovsansökan

Inläggav Majsvaffla » 14 dec 2011, 16:09

Vectoor skrev:det jag menar

Låter bra det.

Mysigt med värdshus :)

Annars ska det väl inte kosta att ha en tomt i huvudstaden? Alla spelare, tycker jag, ska få en tomt där om de vill.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Bygglovsansökan

Inläggav Vectoor » 14 dec 2011, 16:10

Majsvaffla skrev:
Vectoor skrev:det jag menar

Låter bra det.

Mysigt med värdshus :)

Annars ska det väl inte kosta att ha en tomt i huvudstaden? Alla spelare, tycker jag, ska få en tomt där om de vill.


Ja, absolut. Jag tänkte mig en symbolisk summa för värdshus på grund av att de kanske blir mer begränsade. Det är nog egentligen inte nödvändigt när jag tänker efter.
Användarvisningsbild
Vectoor
Veteran
 
Inlägg: 161
Blev medlem: 02 nov 2011, 01:32
Ort: Göteborg

Re: Bygglovsansökan

Inläggav Mine_Captain » 13 mar 2013, 22:07

Skulle vilja ansöka om bygglov på tomten coords: X -1120, Z 880 som är utanför muren ner mot hamnen.
Mine_Captain
Registrerad
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 mar 2013, 22:29

Re: Bygglovsansökan

Inläggav mirkaminer » 27 mar 2013, 12:45

Söker bygglov för en plot vid x-1146 z633 Huvudstaden västravägen

Vad är det som gäller här byggnadsmässigt?
mirkaminer
Registrerad
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 mar 2013, 11:21

Re: Bygglovsansökan

Inläggav Majsvaffla » 27 mar 2013, 18:37

mirkaminer skrev:Söker bygglov för en plot vid x-1146 z633 Huvudstaden västravägen

Vad är det som gäller här byggnadsmässigt?


Den platsen du vill ha ligger tyvärr inte i något av bostadsområdena. Ta hellre en tomt intill någon annans hus så håller vi bostäder i samma område.

Byggregler för huvudstaden kan du se i tråden Regler för byggnadsuppförande.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Bygglovsansökan

Inläggav mirkaminer » 27 mar 2013, 22:42

Majsvaffla skrev:
mirkaminer skrev:Söker bygglov för en plot vid x-1146 z633 Huvudstaden västravägen

Vad är det som gäller här byggnadsmässigt?


Den platsen du vill ha ligger tyvärr inte i något av bostadsområdena. Ta hellre en tomt intill någon annans hus så håller vi bostäder i samma område.

Byggregler för huvudstaden kan du se i tråden Regler för byggnadsuppförande.



Hur ser det ut med en plats i hamnen?
mirkaminer
Registrerad
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 mar 2013, 11:21


Återgå till [Officiell] Huvudstaden

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron