Anslagstavlan

Här diskuteras allt om Imagineas huvudstad. Du kan ansöka om bygglov i huvudstaden, komma med förslag på hur vi kan utveckla den m.m.

Re: hajqers stadsdel

Inläggav Peacegrove » 08 jan 2012, 00:03

Vectoor skrev:
hajqer skrev:Bild: http://i.imgur.com/qbLpS.jpg

Vectoor som frågade ifall jag var intresserad att bygga 1 del åt staden.


Yes, hajqer har ju spelat länge och alltid varit skicklig på att bygga städer, så jag frågade om han ville bygga en egen stadsdel. Vi kommer ju att behöva många som hjälper till för denna jättestad. Vad tror ni?


Om planen är att bostadshus ska byggas åt folk som inte finns måste jag höja ett varningens finger. Väldigt få vill troligen bo i färdiga hus. Vill man ha en spökstad? Fine!

Att en person får uppdrag att planera en stadsdel låter dock som en utmärkt idé.
Mina foton från servern.
Saker jag tecknar.
Twitch.
Användarvisningsbild
Peacegrove
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 dec 2011, 03:45
Ort: Stockholm

Re: hajqers stadsdel

Inläggav RedRetro » 08 jan 2012, 00:18

Peacegrove skrev:
Vectoor skrev:
hajqer skrev:Bild: http://i.imgur.com/qbLpS.jpg

Vectoor som frågade ifall jag var intresserad att bygga 1 del åt staden.


Yes, hajqer har ju spelat länge och alltid varit skicklig på att bygga städer, så jag frågade om han ville bygga en egen stadsdel. Vi kommer ju att behöva många som hjälper till för denna jättestad. Vad tror ni?


Om planen är att bostadshus ska byggas åt folk som inte finns måste jag höja ett varningens finger. Väldigt få vill troligen bo i färdiga hus. Vill man ha en spökstad? Fine!

Att en person får uppdrag att planera en stadsdel låter dock som en utmärkt idé.


Du får gärna utveckla din kritik lite, jag tror inte riktigt att jag hängde med där. Färdiga bostadshus? Givetvis får alla bygga sina egna hus, åtminstone i den del där vi för närvarande håller på och gräva ut. Utanför innerstaden kommer mycket större frihet att ges än i innerstaden.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: hajqers stadsdel

Inläggav Peacegrove » 08 jan 2012, 00:36

RedRetro skrev:Du får gärna utveckla din kritik lite, jag tror inte riktigt att jag hängde med där. Färdiga bostadshus?


Det jag menar med färdiga bostadshus är hus som folk ska bo i, Dvs. inte affärer etc. Jag hoppas alltså att planen inte är att Hajqer ska bygga enmassa tomma hus (som folk kan få bo i). Hoppas jag var lite mer tydlig denna gång annars provar jag gärna igen.
Mina foton från servern.
Saker jag tecknar.
Twitch.
Användarvisningsbild
Peacegrove
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 dec 2011, 03:45
Ort: Stockholm

Re: hajqers stadsdel

Inläggav RedRetro » 08 jan 2012, 00:57

Peacegrove skrev:
RedRetro skrev:Du får gärna utveckla din kritik lite, jag tror inte riktigt att jag hängde med där. Färdiga bostadshus?


Det jag menar med färdiga bostadshus är hus som folk ska bo i, Dvs. inte affärer etc. Jag hoppas alltså att planen inte är att Hajqer ska bygga enmassa tomma hus (som folk kan få bo i). Hoppas jag var lite mer tydlig denna gång annars provar jag gärna igen.


Det tror jag absolut inte och hoppas heller inte på att tanken är. Nu när vi bygger ett helt område med bostäder tvivlar jag på att vi kommer behöva fler på ett tag. Jag tycker att staden långsamt skall få växa fram i takt med att spelarantalet ökar.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Anslagstavlan

Inläggav Vectoor » 08 jan 2012, 03:12

Ja, att bygga en massa tomma bostäder vore kanske dumt, jag tänker mer att man kan markera ut var det ska byggas bostäder + bygga lite eller gärna ganska många övriga hus.

Sedan så tycker jag att folk ska gärna få ha ett hus i varje stadsdel om de vill, eller så kommer vi aldrig att få oss en stad.
Användarvisningsbild
Vectoor
Veteran
 
Inlägg: 161
Blev medlem: 02 nov 2011, 01:32
Ort: Göteborg

Re: Anslagstavlan

Inläggav Hamtoast » 14 jan 2012, 15:07

Gav Hajqer tillåtelse att börja planera stadsdelen nu. Så Hajqer blir byggnadsarkitekt i den nya stadsdelen.
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Anslagstavlan

Inläggav Majsvaffla » 16 jan 2012, 19:06

Eftersom att palatsbygget har stått stilla ett tag så tänker jag slutföra tornen idag och se över fasaden så att allt ser rätt ut. Hamtoast var duktig häromdagen och slutförde taket, sedan återstår "bara" inredning.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Anslagstavlan

Inläggav Hamtoast » 16 jan 2012, 20:19

Majsvaffla skrev:Eftersom att palatsbygget har stått stilla ett tag så tänker jag slutföra tornen idag och se över fasaden så att allt ser rätt ut. Hamtoast var duktig häromdagen och slutförde taket, sedan återstår "bara" inredning.

Go for it!
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Anslagstavlan

Inläggav Majsvaffla » 20 sep 2012, 15:26

Idag tog jag bort en rad ugnar utanför östra muren. De hade stått där sedan 20/12.

One small step for Majsvaffla, one giant leap for Imaginea.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Anslagstavlan

Inläggav Hamtoast » 20 sep 2012, 17:03

Majsvaffla skrev:Idag tog jag bort en rad ugnar utanför östra muren. De hade stått där sedan 20/12.

One small step for Majsvaffla, one giant leap for Imaginea.

Duktig Majsvaffla! :) Stor klapp på huvudet!
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till [Officiell] Huvudstaden

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster