Förslag på hus till hamnområdet

Här diskuteras allt om Imagineas huvudstad. Du kan ansöka om bygglov i huvudstaden, komma med förslag på hur vi kan utveckla den m.m.

Re: Förslag på hus till hamnområdet

Inläggav Mikuchan » 08 jan 2012, 16:30

Om man fortsätter på Snowflakes resonemang så är det ju inte så troligt att man har trä på markplan i en blöt hamn. Det blir ju mögel på nolltid i husväggarna.
Hamnen i sig lär även vara i sten då den inte ska ge vika för all tung last som ska lastas på båtarna.
Trä har man dock gärna längre upp i husen då det minskar vikten på de nedre delarna av huset och minskar risken att det rasar ihop under sin egen tyngd.
Användarvisningsbild
Mikuchan
Registrerad
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:46

Re: Förslag på hus till hamnområdet

Inläggav Snowflakecms » 08 jan 2012, 16:36

Det är rätt självklart att de två materialen som kommer användas mest är sten och trä på grund av att de är lättåtkomligt för folk, då borde man skapa två scener vid sidan om hamnen där ena är en öppen gruva med trappor och liknande och andra är ett skogsparti där man ser att träd har blivit nedhuggna och samlade i ett förråd vid sidan om.

Edit: Detta är självklart bara idéer från min sida som jag slänger ut, jag har ingen aning om denna plats ens utspelar sig i medeltiden(ish), men jag brukar ofta försöka placera såna här platser i Minecraft till den tidsåldern med riddare, smutsiga tider och krig.
Snowflakecms
Registrerad
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 dec 2011, 21:39

Föregående

Återgå till [Officiell] Huvudstaden

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron