Villagers i huvudstaden

Här diskuteras allt om Imagineas huvudstad. Du kan ansöka om bygglov i huvudstaden, komma med förslag på hur vi kan utveckla den m.m.

Villagers i huvudstaden

Inläggav prismoe » 29 maj 2012, 16:19

Jag tycker det skulle vara trevligt om vi hade haft lite villagers (om vi har villagers kommer vi även få golems) springandes i huvudstaden. Vad tycker ni, ska vi ha villagers eller inte i staden?
Användarvisningsbild
prismoe
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 18 sep 2011, 14:25

Re: Villagers i huvudstaden

Inläggav FireZtreaM » 29 maj 2012, 16:33

Jag tycker absolut inte att vi ska ha löst springande villagers i innerstaden. Jag tycker, personligen, att dom inte tillför något när dom springer löst. Jag tycker inte att dom tillför den typ av liv man skulle kunna önska om det nu var det man var ute efter med att ha villagers i innerstaden. Korkad AI, rör sig ungefär som zombies. Då har jag heldre zombies i staden, dom får man ju iaf exp för när man dödar dom. :)
Sen att dessutom ha en massa järngolems springande löst i innerstaden är definitivt inte något jag tycker lockar.

En annan fråga som dök upp för min del nu i skrivande stund är hur vida villagerstånden borde få ta upp 3 av dom totalt 6 affärstomterna vi faktiskt har(hade) kvar. Förslag på annat ställe skulle kanske vara på höger sida om banken intill vägen där vi har en ganska stor oanvänd markbit? Då skiljer vi ju dessutom på riktiga affärer och villageraffärer. Bara en tanke från min sida.
FireZtreaM,
Systemoperatör - [Sys]

Bild
Användarvisningsbild
FireZtreaM
Because I said so... That's Why!
Because I said so... That's Why!
 
Inlägg: 565
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Borlänge

Re: Villagers i huvudstaden

Inläggav prismoe » 29 maj 2012, 16:38

FireZtreaM skrev:En annan fråga som dök upp för min del nu i skrivande stund är hur vida villagerstånden borde få ta upp 3 av dom totalt 6 affärstomterna vi faktiskt har(hade) kvar. Förslag på annat ställe skulle kanske vara på höger sida om banken intill vägen där vi har en ganska stor oanvänd markbit? Då skiljer vi ju dessutom på riktiga affärer och villageraffärer. Bara en tanke från min sida.


Ett alternativ som ja anser vara bättre är att skapa ett till affärsområde när det behövs, vi har ju fortfarande gott om plats kvar i huvudstaden.
Användarvisningsbild
prismoe
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 18 sep 2011, 14:25

Re: Villagers i huvudstaden

Inläggav FireZtreaM » 29 maj 2012, 16:41

prismoe skrev:Ett alternativ som ja anser vara bättre är att skapa ett till affärsområde när det behövs, vi har ju fortfarande gott om plats kvar i huvudstaden.


I huvudstaden har vi hur mycker plats som helst kvar. Men i innerstaden har vi inte speciellt mycket plats kvar alls. Och det känns väl bättre att ha alla spelargjorda butiker så samlade som möjligt. Och jag tycker iaf inte heller att det skulle se speciellt bra ut om man slängde upp stora höga butiker precis framför banken. Då är det bättre med lite marknadsstånd där imo.
FireZtreaM,
Systemoperatör - [Sys]

Bild
Användarvisningsbild
FireZtreaM
Because I said so... That's Why!
Because I said so... That's Why!
 
Inlägg: 565
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Borlänge

Re: Villagers i huvudstaden

Inläggav _CatQueen_ » 17 jan 2014, 15:40

Jo, villagers :D
_CatQueen_
Registrerad
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 jan 2014, 15:33

Re: Villagers i huvudstaden

Inläggav Trollhatten » 31 mar 2014, 07:21

_CatQueen_ den där diskutionen var aktiv för 2 år sedan ;)
Bättre sent än aldrig
Användarvisningsbild
Trollhatten
Registrerad
 
Inlägg: 110
Blev medlem: 20 nov 2013, 20:27
Ort: Umeå


Återgå till [Officiell] Huvudstaden

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron