Admin "tävlingen"

Allmän diskussion med andra medlemmar.

Admin "tävlingen"

Inläggav KIBF_Johan » 15 dec 2012, 23:28

Nu har Imaginea funnits i ett helt år:) Jag som bara har varit med i 2 månader älskar denna server. Det vet jag även att många andra gör. Alla har ju varit builders. Vissa har blivit Helper eller till och med Admin. Nu tänkte jag ha en liten "tävling för alla dom som nådde till att just bli Helper. Jag tänkte be alla berätta vem som promotade dig till builder så ser vi vilken stuff som gör sitt jobb på bästa sätt. Jag kan väll börja med att säga att det var Majsvaffla som promotade mig till builder.
KIBF_Johan
Registrerad
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 09 okt 2012, 19:45
Ort: Kristinehamn

Re: Admin "tävlingen"

Inläggav Baranoi » 15 dec 2012, 23:57

Jag föddes till builder.
Bild
Användarvisningsbild
Baranoi
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 15 dec 2011, 00:45

Re: Admin "tävlingen"

Inläggav challeliitoo » 16 dec 2012, 04:53

Minns inte riktigt vem som gjorde mig till Bld, men jag tror det var Faderfrost! Och RedRetro som gjorde mig till Hlp! =)
challeliitoo
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 165
Blev medlem: 11 aug 2012, 00:26

Re: Admin "tävlingen"

Inläggav Hamtoast » 16 dec 2012, 10:00

Jag började spela på servern långt innan den hette Imaginea. Detta var ca 2 år och två världskartor sedan om inte minnet sviker helt. På den tiden hade vi inte ens whitelist eller buildersystemet.

Den första som välkomnade mig på servern vet jag iaf vem det var. Vectoor hittade mig vandra omkring vid spawn, förvirrad som fan som den minecraft n00b jag var. Han visade mig runt, lärde mig de enklaste grejerna och förklarade servern :)

Några månader senare var jag fast, och spelade på loadingservern (som den då hette) frekvent :D Efter ett tag visade jag intresse till Scymex att jag var intresserad av att hjälpa till med servern, om det behövdes. Blev på studs promotead till Watchman. En typ av klass likt helper som vi har idag, fast watchmen skulle huvudsakligen tpa ´runt och se till att ingen gjorde något dumt.

Ett tag senare fick jag mod, och när vi bytade karta för första gången, fick jag Adm också det av Scymex, vilket jag behöll en bit in på Imaginea. I Augusti i år sa jag upp Adm titeln, och fick en väldigt fin Vet titel. ^^
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Admin "tävlingen"

Inläggav RedRetro » 16 dec 2012, 11:33

Oj, det var väl lite över 2 år sedan jag blev Builder på den första "Loadingservern". Har faktiskt inte en susning om vem som gjorde mig till just Builder men jag har ett vagt minne av att jag då bodde granne med Nobodywashere. Jag kommer speciellt ihåg när mitt hus blev griefat (då fanns inga skydd för griefing, vi fick förlita oss på att Watchmen tp:ade runt och upptäckte folk på plats) av en spelare som heter parran som jag än idag tror är bannad :)

Även jag visade intresse till Scymex, minns att jag skickade honom säkert ett meterlångt meddelande via PM på Loading där jag förklarade lite vad jag hade gjort tidigare, varför jag skulle bli Watchman (minns inte ens om det var det jag blev eller om det ens hette så då). Någon vecka efter det att vi bytt karta på Loadingservern blev jag promotad. På väldigt kort tid klättrade jag i rankerna, mest p.g.a. dålig aktivitet från en hel del med högre rank än mig och befann mig slutligen bredvid Hamtoast och Vectoor som admins.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Admin "tävlingen"

Inläggav Peetson » 16 dec 2012, 14:25

Hmm, måste tänka lite men jag tror faktiskt att det va Peacegrove som gjorde mig bilder, kommer ihåg att det va en Mod. Men jag är inte säker :)
Go Big Or Go Home!
Användarvisningsbild
Peetson
Veteran
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 31 jul 2012, 18:52
Ort: Östersund

Re: Admin "tävlingen"

Inläggav Stamp3me » 16 dec 2012, 14:29

Jag minns inte vem som promotade mig till builder. men jag liksom många andra fastnade väldigt fort för servern och spelade (och spelar fortfarande) många timmar dagligen. Jag började efter en tid på servern fundera på om jag kanske skulle kunna tillföra något användbart som staff, och skickade därför en intresseanmälan till FireZtreaM.

Och det är så jag hamnade där jag är idag! :D
Användarvisningsbild
Stamp3me
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 294
Blev medlem: 27 aug 2012, 14:12

Re: Admin "tävlingen"

Inläggav tompaa99 » 23 dec 2012, 02:33

den som promotade mig var Ziroth :D i början slutet av september! :geek: :ugeek: :mrgreen: :!:
Yo!
Användarvisningsbild
tompaa99
Registrerad
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 07 okt 2012, 10:02

Re: Admin "tävlingen"

Inläggav RedRetro » 23 dec 2012, 10:30

tompaa99 skrev:den som promotade mig var Ziroth :D i början slutet av september! :geek: :ugeek: :mrgreen: :!:


Det var en konstig angivelse.. I början slutet av september? :D
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Admin "tävlingen"

Inläggav tompaa99 » 14 jan 2013, 13:53

RedRetro skrev:
tompaa99 skrev:den som promotade mig var Ziroth :D i början slutet av september! :geek: :ugeek: :mrgreen: :!:


Det var en konstig angivelse.. I början slutet av september? :D


oj då ska stå sluten i september mejn tror att det var i augusti jag började :p
Yo!
Användarvisningsbild
tompaa99
Registrerad
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 07 okt 2012, 10:02

Nästa

Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron