Meetup 2015

Allmän diskussion med andra medlemmar.

Meetup 2015

Inläggav green_gun » 09 feb 2015, 18:22

Boka din biljett via nätet!

När du bokar din Lisebergs-biljett rekommenderar vi att du gör detta via nätet, och väljer att boka ett "Allt-i-ett"-pass. Då ingår utöver åkband för samtliga attraktioner också entréavgiften. Dessutom får du ett expresspass på köpet - vilket innebär att du får gå före i kön till 3 valfria attraktioner. Vi har valt att välja följande attraktioner: Helix, Mechanica & Balder. Men självklart får du välja andra attraktioner om du vet med dig att du inte vill åka någon av de ovanstående. Mer information om biljetter och bokning finns på Lisebergs hemsida: https://webshop.liseberg.se/allt-i-ett-sommar

OBS! Kom ihåg att välja expresspasset för rätt datum (den 4 juli) då "Allt-i-ett"-passen är datumbegränsade.

____________________________________________________________________________________________________________



Allmänt
Nu är det återigen dags för en meet-up, i traditionell ordning i Göteborg. Denna gång har vi tänkt oss att meetupen skall bestå av en heldag på Nöjesparken Liseberg! Är du åkgalen, sockervaddsfantast eller bara vill uppleva en underbar dag tillsammans med folk från Imaginea? Haka på! Efter vistelsen på Nöjesparken kommer vi eventuellt dra vidare ut i sommarnatten.

Anmälda deltagare
Du anmäler ditt intresse genom att skriva i tråden

challeliitoo Hamtoast SnyggaSmurfen
Durzai green_gun Stamp3me
SadBreeze FluffyNPeetson
VaniljRedRetroVectoor

Bekräftade deltagare (har bokat biljetter)
Följande deltagare är 100% säkra på att de kommer
challeliitoo SnyggaSmurfen RedRetro
Vanilj PeetsonHamtoast
Ninja green_gun sweetdaddyxxd
Vectoor




Praktisk information

Datum: 4 Juli
Tid: 12:30 *
Plats: Lisebergs Nöjespark, Örgrytevägen 5, Göteborg
Samlingsplats: Innanför Liseberg vid den stora ingången (den entrén vid Gothia Towers)

Åldersgräns: Ingen **

Kostnader
För entré och aktuella priser, var god läs här (om du skall köpa åkpass rekommenderar vi dig att beställa ett "Allt-i-ett"-kort via nätet - Då ingår entré, åkpass samt ett Express-pass vilket innebär att du för vissa utvalda attraktioner får gå före i kön högst 3 gånger under dagen).

Reseinformation
Du som bor i eller i närheten av Göteborg behöver mest troligen inte göra några större ansträngingar för att ta dig till Liseberg. För att resa med kollektivtrafiken hänvisar vi dig till Västtrafik (som ansvarar för kollektivtrafiken i Göteborg). Adressen till Lisebergs Nöjespark är Örgrytevägen 5.

Du som bor utanför Göteborg har flera alternativ för att ta dig till Liseberg. Antingen via bil, tåg eller flyg. Flera av oss som skall vara med på meet-upen kommer åka med SJ x2000 tåg:10475 som lämnar Stockholm Central ca: 8.22 och vara framme på Göteborg Central ca: 11.30 (med stopp på ett flertal stationer påväg ner). . Priserna kan variera kraftigt, men räkna med att lägga ut mellan 500-700 kronor för din tågbiljett tur och retur.

Detaljerad information om tågresan:
Spoiler: visa
Ditresa
X 2000 tåg: 10475
Avgångstid från Stockholm Central: 08.22 den 4 juli
Restid: 3h 8min
Ankomstid till Göteborgs Central: 11:30

Hemresa
X 2000 tåg: 436
Avgångstid från Göteborgs Central: 13.35 den 5 juli (Detta kan komma att ändras, då jag inte fått 100% bekräftelse av folket ännu)
Restid: 3h
Ankomstid till Stockholm Central: 16.35


Övrigt
Tänk på att stöldrisken på Liseberg är stor. Var därför noga med att endast ta med dig föremål som du vet att du har bra uppsikt över. Vi kommer inte agera packåsnor - det du väljer att ta med dig får du själv bära på och ansvara för (gäller såväl innan, efter som under åkturer).

Tänk även på att vädret snabbt kan slå om, det som kan börja med en solig morgon kan leda till en regnig och kylig eftermiddag. Kolla därför värderleksrapporten innan du väljer kläder.


Förtydliganden

* - Tiden då du skall vara innanför grindarna på Liseberg, med tanke på köbildning är det därför rekommenderat att vara ute i god tid så att man är inne lagom till 12:30.

** - Imaginea.se kan inte ses som arrangör av denna meet-up utan är precis som vanligt ett initiativ taget av ett flertal medlemmar. Därav existerar ingen åldersgräns, men det innebär även att vi inte kommer ansvara för några andra än oss själva. Om du kommer på meet-upen förväntar vi oss att du kan ta hand om dig själv på egen hand, vi kommer inte agera barnvakt.

Om jag missat något så säg gärna till! <3
Nae
Användarvisningsbild
green_gun
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 07 jul 2012, 19:18
Ort: Ett hus i Skåne

Re: Meetup 2015

Inläggav challeliitoo » 10 feb 2015, 11:05

Behöver inte rösta, på något sätt blir det alltid Röd! ;)
challeliitoo
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 165
Blev medlem: 11 aug 2012, 00:26

Re: Meetup 2015

Inläggav green_gun » 14 feb 2015, 21:31

Hahaha a jag vet men ändå :)
Vi behöver dock få detta att gå lite mer "viral" bland alla imagineaner!


Men. Blire av så är jag självklart med!
Nae
Användarvisningsbild
green_gun
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 07 jul 2012, 19:18
Ort: Ett hus i Skåne

Re: Meetup 2015

Inläggav PapiPrime » 17 feb 2015, 21:11

Denna gång ska jag försöka ta mig dit! :D
Han sa att min slogan var dålig, så jag slog han.
Användarvisningsbild
PapiPrime
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 mar 2013, 20:06

Re: Meetup 2015

Inläggav Durzai » 20 feb 2015, 23:44

Får hoppas att jag kan ta mig ditt ( om inte jobb eller annat hindrar mig) :)
The Swedish Gaming Viking
Användarvisningsbild
Durzai
Registrerad
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 25 maj 2013, 21:00
Ort: Skövde

Re: Meetup 2015

Inläggav green_gun » 11 apr 2015, 15:48

Ja eftersom det inte händer så mkt här på forumet kan vi väll själva försöka arangera evemanget, eller iallafall på börja.
Tycker vi kan försöka spika ett preliminärt datum eller något eller om vi helt enkelt tar pch kör samma datum som 2014 och samma tid innanför stora ingången så får vem som helst komma dit.


Skriv era åsikter och om ni är på, så vi kan köra en fantastisk meet up nu i sommar
Nae
Användarvisningsbild
green_gun
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 07 jul 2012, 19:18
Ort: Ett hus i Skåne

Re: Meetup 2015

Inläggav challeliitoo » 13 apr 2015, 09:21

Så länge det är på en Lördag är det endast den 25:e juli jag inte kan
challeliitoo
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 165
Blev medlem: 11 aug 2012, 00:26

Re: Meetup 2015

Inläggav Hamtoast » 13 apr 2015, 16:56

Om det blir av något i år kan jag tänka mig att komma :) (I år igen...)

Om det inte är under min semester är det helger som fungerar för mig.
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Meetup 2015

Inläggav green_gun » 17 apr 2015, 17:58

Antar att Lördar är den dagen alla nog kan, så jag tycker vi tar en lördag i juli då det är varmt och skönt:) och charlie kan ju inte den 25e (och Charlie är ett måste att ha med på meet ups) så vad sägs som om den 4 eller 11 juli? (Kan inte den 18) men skriv gärna ett datum ni kan och även om dem dagarna ni ABSOLUT INTE kan så blir det lite enklare att komma fram till ett datum :D
Nae
Användarvisningsbild
green_gun
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 07 jul 2012, 19:18
Ort: Ett hus i Skåne

Re: Meetup 2015

Inläggav Nobodywashere » 17 apr 2015, 19:37

Inget datum, vi ställer in i år. Slutar prata med varandra på mumble och fortgår med våra liv istället.
Animal lovers - bah! Give Bambi half a chance and he'll take your arm off with his fangs!
Användarvisningsbild
Nobodywashere
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 17 dec 2011, 01:27
Ort: Lilla edet

Nästa

Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron