Meetup 2015

Allmän diskussion med andra medlemmar.

Re: Meetup 2015

Inläggav green_gun » 05 jul 2015, 18:30

Tack själv för en jätterolig dag med mycket åk, trevligt folk och jätte god glass :D
Dem som har bilder skulle väll kunna posta dem här eller nått :)

image.jpg


Börjar med den här från lustigahuset
Fr.V challeliitoo, Peetson och jag
Nae
Användarvisningsbild
green_gun
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 07 jul 2012, 19:18
Ort: Ett hus i Skåne

Re: Meetup 2015

Inläggav RedRetro » 05 jul 2015, 18:36

Hamtoast skrev:Tack för en väldigt rolig dag igår! Verkligen kul att träffa samtliga på plats! :)


Kan inte annat än att instämma, otroligt roligt att så många dök upp trots inaktiviteten på servern! Speciellt roligt var det att se alla nya människor :) Kan ju passa på att informera dig om att vi åkte FlumeRide ytterligare en gång efter att ni försvann då Vectoor tyckte att det var såååååå varmt. Efter en maktuppvisning i sten-sax-påse med en strategi som bräckte Imagineas självutnämnda mästerstrateg hamnade Vectoor längst fram i stocken. Tror inte han att han tyckte att det var en lika bra idé att åka FlumeRide vid 22.30 efteråt (värt att notera är att byxorna var bra mycket blötare än skjortan).



Fast, om man ser det från den ljusa sidan så behövde vi åtminstone inte dra oss fram med stocken i början :) Givetvis kommer fler bilder och videos upp (har bl.a. en riktig höjdarvideo där Challe efter att kaxigt sagt "det där är ju inte alls svårt" imponerar *host* med sina äggkastarskills) :)
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Meetup 2015

Inläggav Hamtoast » 05 jul 2015, 18:40

RedRetro skrev:
Hamtoast skrev:Tack för en väldigt rolig dag igår! Verkligen kul att träffa samtliga på plats! :)


Kan inte annat än att instämma, otroligt roligt att så många dök upp trots inaktiviteten på servern! Speciellt roligt var det att se alla nya människor :) Kan ju passa på att informera dig om att vi åkte FlumeRide ytterligare en gång efter att ni försvann då Vectoor tyckte att det var såååååå varmt. Efter en maktuppvisning i sten-sax-påse med en strategi som bräckte Imagineas självutnämnda mästerstrateg hamnade Vectoor längst fram i stocken. Tror inte han att han tyckte att det var en lika bra idé att åka FlumeRide vid 22.30 efteråt (värt att notera är att byxorna var bra mycket blötare än skjortan).



Fast, om man ser det från den ljusa sidan så behövde vi åtminstone inte dra oss fram med stocken i början :) Givetvis kommer fler bilder och videos upp (har bl.a. en riktig höjdarvideo där Challe efter att kaxigt sagt "det där är ju inte alls svårt" imponerar *host* med sina äggkastarskills) :)

Jag är inte ett dugg avundsjuk på Vectoor där :D
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Meetup 2015

Inläggav Ninja » 05 jul 2015, 19:13

Hej alla! Vill också passa på att tacka för en väldigt rolig dag igår! Jag hoppas på favorit i repris nästa år och då är det jag som sitter längst bak på Flumride... ;)
There is a reason it's a reasonable man's standard - a reasonable woman's is too high!
Användarvisningsbild
Ninja
Registrerad
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 feb 2013, 21:54
Ort: Göteborg

Re: Meetup 2015

Inläggav Vanilj » 05 jul 2015, 22:32

Vill också tacka för igår! Det var en jätterolig dag med många händelser, mycket skratt och härligt umgänge ;) Ser fram emot att göra om det nästa år! :D
Jättekul med bilder, så ska också bjuda på några:

Bild
Bild
Vid JukeBox hänger många coolingar såhär års! Bland annat Hamtoast, green_gun, Redretro och Vectoor.

Bild
Tog en selfie med Peetson innan JukeBox körde igång, (borde ha haft en selfiestick). Redretro och Vectoor fick plats i bakgrunden ;)

Bild
Många ivriga imagineare i kön till slänggungorna

Bild
Green_gun, Sweet och Challe på väg upp till skyn! ("I believe I can fly")

Bild
Inte-så-länge-till-torra-imagianer i kön till Flumeride 8-)

Bild
Lisebergsstruten med chokladtopping lät som en god idé i början (tyckte green_gun)... Lätt att vara efterklok! :D
#StrösselNästaGång!
Vanilj
Användarvisningsbild
Vanilj
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 30 okt 2011, 12:20
Ort: Göteborg

Re: Meetup 2015

Inläggav Hamtoast » 06 jul 2015, 14:11

Detta var den enda bilden jag tog under dagen som gick att se vad den föreställde :)

Bild
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Meetup 2015

Inläggav RedRetro » 07 jul 2015, 01:07

Efter att ha gått igenom bildarkivet har jag plockat ut höjdarna (dock får ni vänta på ett par videos då de kräver lite redigering):


Utsikten över Liseberg från vårt hotellrum. Tittar man riktigt noga vid ingången kan man se ett gäng otåliga imagianer som väntar på försenade (i vanlig ordning) stockholmare. Ursäkta reflektionerna från fönstret.


Challe lyckas inte scanna in sitt expresspass, vilket ledde till en rätt lång köbildning. Till hans försvar hade han råkat få ett pass som var giltigt den 4 september istället för den 4 juli. På bild (längst fram först): Challe, Peetson, Vanilj, Vectoor, Smurfen, Hamtoast, Ninja, Sweet och green_gun.


Hamtoast vinkar glatt när Balders vagnar börjar rulla (på bild skymtar man även green_gun och Sweet). Frågan är om Hamtoast var lika taggad efter åkturen ;)


Smurfen (till vänster) och Vectoor (till höger) diskuterar intensivt. Kanske handlade diskussionen om hur pass säkra vagnarna var :)


I kön till radiobilarna. I år var det Hamtoast som alla skulle försöka rikta in sig på. Detta är han troligen fortfarande ovetandes om, då resultatet istället blev att alla krockade med alla.


Smått förskräckta besökare som till sin stora fasan fastnade högst upp i Balder. Lyckligtvis hade vi redan hunnit åka attraktionen :)


Attraktionen som sållade agnarna från vetet. Endast 5 våghalsiga imagianer vågade sig på att åka Mechanica (Sweet, green_gun, Vanilj, Peetson samt Vectoor).


Inte heller jag klarade mig från att bli blöt under FlumeRide, trots en fin tredjeplats i stocken. Kanske hade något att göra med att stocken var så tung så att vi var tvugna att dra oss fram i början (till stor del p.g.a. två bastanta män i samma stock).


I kön till Lisebergs i särklass läskigaste attraktion (slänggungorna). Varje år provas kedjornas hållfasthet när jag (och denna gång Challe) satt i en dubbelgunga (notera Hamtoasts ytterst torra byxor ;)). Återigen höll kedjorna till min stora förvåning. På bild (längst fram till längst bak): Peetson, Vanilj, Vectoor, Smurfen, Hamtoast, green_gun och Ninja.


På bild (vänster till höger): Challe, green_gun och Hamtoast


green_gun efter att ha kladdat ner varenda kroppsdel i ett hav av chokladsås. Kassörskan i glassbaren, liksom vi andra fick oss ett gott skratt när green_gun stod med händerna fulla i chokladsås som dessutom aldrig verkade ta slut. Som tur var hann jag i sista stund ändra mig chokladströssel som topping.


Såhär snygga har vi aldrig varit. På bild (från vänster till höger): RedRetro och Sweet.


Vectoor ser uppgiven ut efter kampen mot värmen. Ovetandes om att han snart skall bli genomblöt är han i denna stund otroligt nöjd över att få åka FlumeRide (men kanske inte lika nöjd över att få åka längst fram).


Dagen avslutades med att Challe, RedRetro, Smurfen och Vectoor åkte upp till 23:e våningen i Gothia Towers för att njuta av förfriskningar i baren och diskutera bl.a. kollektivtrafik och Minecraft. Ovetandes om att stockholmare tycker om att konsumera alkoholhaltiga rusdrycker till 5 på morgonen en lördagskväll stängde baren redan vid 01.00. Men utsikten gick det inte att klaga på!


Ovanstående (om att dagen avslutades i baren), var inte riktigt sant då Vectoor hängde med till hotellrummet för att gosa ihop sig i min säng. Efter ett evigt zappande hamnade vi tillslut på CNN, där man bl.a. rapporterade om en korvätartävling som tydligen var av väldigt stor vikt i USA. Men, ni som någon gång sett på amerikansk TV vet att jänkarna uppskattar reklamavbrott sådär var tredje minut, vilket ledde till att Vectoor slutligen lämnade hotellrummet vid 2-tiden utan att ha sett inslaget. Men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge. Därmed är sista bilden tillägnad Vectoor. Den nya mästaren i korvätning lyckades med konsten att sluka 63 korv med bröd på 10 minuter. Själv skulle jag (trots min aptit) inte klara av mer än 3-4 stycken.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Meetup 2015

Inläggav faderfrost » 11 jul 2015, 11:30

Ser ut som att ni haft mycket roligt! Kul att se :)
Bild
Användarvisningsbild
faderfrost
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 18 sep 2011, 22:23
Ort: Solna

Föregående

Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron