Meetup 2015

Allmän diskussion med andra medlemmar.

Re: Meetup 2015

Inläggav RedRetro » 31 maj 2015, 13:12

Vectoor skrev:Jag är ju givetvis med i år igen :D


Trevligt, lade till dig :)

green_gun skrev:Jag antar att de flesta köper allt i ett där express pass ingår så min fråga är vad ska alla välja på sina 3 express biljetter?
Det bästa vore ju om alla väljer samma så kan vi göra som förra året där vi tar all och åker samtidigt innan vi skiljs åt :D

Jag röstar på:

HELIX <3
MECHANICA :D
Atmosfear eller balder


Helix lär det definitvt vara längst kö till även i år (även om de har lite rolig underhållning i kön). Svårt att förutsäga kön till Mechanica iom att det är en ny attraktion, men den lär ligga på runt 1h (förutsatt att det inte regnar). Sedan står ju valet mellan just Atmosfear och Balder. Kön till Atmosphere brukar ju som bekant ligga på 40min - 1h men är osäker på köbildningen till Balder då vi kört expresspass där både åren (men lär ju också ligga någonstan i krokarna på 1h).

Men, bara för att vi skall komma fram till något röstar jag på:

Helix
Mechanica
Atmosphere
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Meetup 2015

Inläggav challeliitoo » 01 jun 2015, 17:00

Spoiler: visa
RedRetro skrev:
Vectoor skrev:Jag är ju givetvis med i år igen :D


Trevligt, lade till dig :)

green_gun skrev:Jag antar att de flesta köper allt i ett där express pass ingår så min fråga är vad ska alla välja på sina 3 express biljetter?
Det bästa vore ju om alla väljer samma så kan vi göra som förra året där vi tar all och åker samtidigt innan vi skiljs åt :D

Jag röstar på:

HELIX <3
MECHANICA :D
Atmosfear eller balder


Helix lär det definitvt vara längst kö till även i år (även om de har lite rolig underhållning i kön). Svårt att förutsäga kön till Mechanica iom att det är en ny attraktion, men den lär ligga på runt 1h (förutsatt att det inte regnar). Sedan står ju valet mellan just Atmosfear och Balder. Kön till Atmosphere brukar ju som bekant ligga på 40min - 1h men är osäker på köbildningen till Balder då vi kört expresspass där både åren (men lär ju också ligga någonstan i krokarna på 1h).


Men, bara för att vi skall komma fram till något röstar jag på:

Helix
Mechanica
Atmosphere

då kör vi på det da :)
challeliitoo
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 165
Blev medlem: 11 aug 2012, 00:26

Re: Meetup 2015

Inläggav Vanilj » 01 jun 2015, 19:42

Helix och Mechanica håller jag såklart med om C:

Men när det kommer till att välja mellan Balder och Atmosfear måste jag säga att det är betydligt jobbigare att stå i kö till Balder än vad det är till Atmosfear (Balders kötid är oftast mycket längre, och man måste genomlida deras "Välkommen till Balder"-video som loopar om och om igen). Balder är som roligast när man bara kan gå förbi hela kön, och det är mer värt att stå i kö till Atmosfear enligt mig :) Så min Expresspass-röst skulle gå till Balder faktiskt.

(Plus att det finns vissa som inte vill åka Atmosfear)

Edit: Sen så kommer jag såklart välja vad alla andra väljer !
Vanilj
Användarvisningsbild
Vanilj
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 30 okt 2011, 12:20
Ort: Göteborg

Re: Meetup 2015

Inläggav Durzai » 01 jun 2015, 20:43

Vanilj skrev:Helix och Mechanica håller jag såklart med om C:

Men när det kommer till att välja mellan Balder och Atmosfear måste jag säga att det är betydligt jobbigare att stå i kö till Balder än vad det är till Atmosfear (Balders kötid är oftast mycket längre, och man måste genomlida deras "Välkommen till Balder"-video som loopar om och om igen). Balder är som roligast när man bara kan gå förbi hela kön, och det är mer värt att stå i kö till Atmosfear enligt mig :) Så min Expresspass-röst skulle gå till Balder faktiskt.

(Plus att det finns vissa som inte vill åka Atmosfear)

Edit: Sen så kommer jag såklart välja vad alla andra väljer !


Jag är en av dem som skulle lätt villa slippa Balders Välkommen video i 1 h och bara gå. Skulle vilja testa Atmosfear (skulle nog tuppa av höjdskräck :P )
The Swedish Gaming Viking
Användarvisningsbild
Durzai
Registrerad
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 25 maj 2013, 21:00
Ort: Skövde

Re: Meetup 2015

Inläggav RedRetro » 01 jun 2015, 22:37

Vanilj skrev:(Plus att det finns vissa som inte vill åka Atmosfear)


Veklingar ;) Skämt åsido, så kanske du har en poäng. Jag har som sagt aldrig köat till Balder, men om det nu är som du säger så är jag villig att ändra min röst. Så:

Helix
Mechanica
Balder
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Meetup 2015

Inläggav Vanilj » 02 jun 2015, 00:01

RedRetro skrev:
Vanilj skrev:(Plus att det finns vissa som inte vill åka Atmosfear)


Veklingar ;) Skämt åsido, så kanske du har en poäng. Jag har som sagt aldrig köat till Balder, men om det nu är som du säger så är jag villig att ändra min röst. Så:

Helix
Mechanica
Balder

Yaay! O:)
Vanilj
Användarvisningsbild
Vanilj
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 30 okt 2011, 12:20
Ort: Göteborg

Re: Meetup 2015

Inläggav challeliitoo » 02 jun 2015, 11:35

RedRetro skrev:
Vanilj skrev:(Plus att det finns vissa som inte vill åka Atmosfear)


Veklingar ;) Skämt åsido, så kanske du har en poäng. Jag har som sagt aldrig köat till Balder, men om det nu är som du säger så är jag villig att ändra min röst. Så:

Helix
Mechanica
Balder

Då är vi två
challeliitoo
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 165
Blev medlem: 11 aug 2012, 00:26

Re: Meetup 2015

Inläggav RedRetro » 03 jun 2015, 00:35

Då tycker jag faktiskt att vi spikar det, ingen anledning att vänta på mer input då expresspassen är begränsade. Jag, Smurfen och Challe kommer under kommande lördagskväll att boka tågbiljetter, Lisebergs-biljetter samt boende - så om vi har fler tillresta från andra städer så är ni varmt välkomna in på Mumble (runt 20:00 för att boka tillsammans med oss) :)

Nu är ju de flesta av er här mer eller mindre vuxna, men det finns en del yngre personer. Så tänk på att fråga målsman om tillåtelse och ha pengar redo för bokningarna ;)
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Meetup 2015

Inläggav Hamtoast » 03 jun 2015, 20:04

Bara en månad kvar! Woo!
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Meetup 2015

Inläggav RedRetro » 06 jun 2015, 01:43

Påminnelse: Biljettbokning idag klockan 20:00 för de som vill och kan.
Plats: Mumble
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron