Meetup 2015

Allmän diskussion med andra medlemmar.

Re: Meetup 2015

Inläggav FluffyN » 07 maj 2015, 17:51

challeliitoo skrev:
FluffyN skrev:
FluffyN skrev:
challeliitoo skrev:
FluffyN skrev:Jag är lite kluven. Vill väldigt gärna åka iår igen, men är inte så säker på transport. Det hade varit bra att åkt dit på egen hand via kollektivtrafiken, men det går inga tåg/bussar tidigt nog för att vara där till 11 :( Vilket leder till att enda sättet jag kan ta mig dit är via föräldrar och deras bil. Och då får jag inte ut så mycket som jag önskat av träffen. Jag vet inte vad jag ska göra :S

Går det ingen som gör att du är där vid 12 då? Du kan ju komma lite senare än oss andra ;)

Första som går e där halv 2, vilket känns lite halvtaskigt då jag missar typ 3 timmars åk


De enda lösningarna jag kan komma på är:
#1 att jag åker nån annanstans dagen innan och övernattar (antingen att jag åker till gtb eller sthlm dagen innan)
#2 att jag kommer myyyycket senare än alla andra
#3 att jag åker med päronen, eller nån annan jag känner som kan köra
#4 att jag inte åker

#1 eller # 2 låter dugliga, men #1 blir lite extra dyrt :|


#2 känns så jävla tråkigt för missar ju liksom as mycket :/
asså #1 gör det ju dyrare, men inte jätte extremt för hela resan
det enda stora problemet med det alternativet är att övernattning kostar pengar, om jag inte har nån att övernatta hos
It's so fluffy I'm gonna die ^^
Användarvisningsbild
FluffyN
Hjälpare
Hjälpare
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 31 dec 2012, 01:03
Ort: Västervik

Re: Meetup 2015

Inläggav RedRetro » 08 maj 2015, 12:30

FluffyN skrev:
challeliitoo skrev:
FluffyN skrev:
FluffyN skrev:
challeliitoo skrev:
FluffyN skrev:Jag är lite kluven. Vill väldigt gärna åka iår igen, men är inte så säker på transport. Det hade varit bra att åkt dit på egen hand via kollektivtrafiken, men det går inga tåg/bussar tidigt nog för att vara där till 11 :( Vilket leder till att enda sättet jag kan ta mig dit är via föräldrar och deras bil. Och då får jag inte ut så mycket som jag önskat av träffen. Jag vet inte vad jag ska göra :S

Går det ingen som gör att du är där vid 12 då? Du kan ju komma lite senare än oss andra ;)

Första som går e där halv 2, vilket känns lite halvtaskigt då jag missar typ 3 timmars åk


De enda lösningarna jag kan komma på är:
#1 att jag åker nån annanstans dagen innan och övernattar (antingen att jag åker till gtb eller sthlm dagen innan)
#2 att jag kommer myyyycket senare än alla andra
#3 att jag åker med päronen, eller nån annan jag känner som kan köra
#4 att jag inte åker

#1 eller # 2 låter dugliga, men #1 blir lite extra dyrt :|


#2 känns så jävla tråkigt för missar ju liksom as mycket :/
asså #1 gör det ju dyrare, men inte jätte extremt för hela resan
det enda stora problemet med det alternativet är att övernattning kostar pengar, om jag inte har nån att övernatta hos


Har två ytterligare alternativ åt dig.

1. Du åker till Stockholm dagen innan och hänger med Challe och mig på grönan och åker till GBG tillsammans med oss (dock kommer jag ha hörlurar på mig under HELA tågresan, annars kommer jag inte stå ut).

2. Eftersom att det sedan flera år tillbaka är bestämt att Hamsie och jag skall dela säng finns det en plats på soffan åt hans tjej och dig ;)
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Meetup 2015

Inläggav SnyggaSmurfen » 08 maj 2015, 14:34

Det är ett måste att du kommer ner fluff, behöver minst en som representerar det kvinliga könet. Vi har ju challe dock men det är inte direkt samma känsla ;)
SnyggaSmurfen,
Moderator - [Mod]
_____________________________________________________________________
I'm not Perfect, I'm not Good nor Bad. I'm just Me... then what am I? I'm a HUMAN!
Användarvisningsbild
SnyggaSmurfen
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 186
Blev medlem: 17 feb 2013, 03:19
Ort: En annan del av Köping

Re: Meetup 2015

Inläggav FluffyN » 08 maj 2015, 18:29

SnyggaSmurfen skrev:Det är ett måste att du kommer ner fluff, behöver minst en som representerar det kvinliga könet. Vi har ju challe dock men det är inte direkt samma känsla ;)


xD
RedRetro skrev:
FluffyN skrev:
challeliitoo skrev:
FluffyN skrev:
FluffyN skrev:
challeliitoo skrev:
FluffyN skrev:Jag är lite kluven. Vill väldigt gärna åka iår igen, men är inte så säker på transport. Det hade varit bra att åkt dit på egen hand via kollektivtrafiken, men det går inga tåg/bussar tidigt nog för att vara där till 11 :( Vilket leder till att enda sättet jag kan ta mig dit är via föräldrar och deras bil. Och då får jag inte ut så mycket som jag önskat av träffen. Jag vet inte vad jag ska göra :S

Går det ingen som gör att du är där vid 12 då? Du kan ju komma lite senare än oss andra ;)

Första som går e där halv 2, vilket känns lite halvtaskigt då jag missar typ 3 timmars åk


De enda lösningarna jag kan komma på är:
#1 att jag åker nån annanstans dagen innan och övernattar (antingen att jag åker till gtb eller sthlm dagen innan)
#2 att jag kommer myyyycket senare än alla andra
#3 att jag åker med päronen, eller nån annan jag känner som kan köra
#4 att jag inte åker

#1 eller # 2 låter dugliga, men #1 blir lite extra dyrt :|


#2 känns så jävla tråkigt för missar ju liksom as mycket :/
asså #1 gör det ju dyrare, men inte jätte extremt för hela resan
det enda stora problemet med det alternativet är att övernattning kostar pengar, om jag inte har nån att övernatta hos


Har två ytterligare alternativ åt dig.

1. Du åker till Stockholm dagen innan och hänger med Challe och mig på grönan och åker till GBG tillsammans med oss (dock kommer jag ha hörlurar på mig under HELA tågresan, annars kommer jag inte stå ut).

2. Eftersom att det sedan flera år tillbaka är bestämt att Hamsie och jag skall dela säng finns det en plats på soffan åt hans tjej och dig ;)


Vet inte wiktigt om jag har råd med både: resa upp till stockholm, resa och kostnader för liseberg samt grönan. men jag gillar faktiskt den idén lite grann. att åka upp dagen innan och chilla där tills tåget går på morgonen. Men natten i göteborg vet jag inte riktigt hur det ska gå till.
Hur gör alla andra?
It's so fluffy I'm gonna die ^^
Användarvisningsbild
FluffyN
Hjälpare
Hjälpare
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 31 dec 2012, 01:03
Ort: Västervik

Re: Meetup 2015

Inläggav RedRetro » 09 maj 2015, 15:35

FluffyN skrev: Men natten i göteborg vet jag inte riktigt hur det ska gå till.
Hur gör alla andra?


Bokar rum på godtyckligt vandrarhem och myser ihop sig i dubbelsängar?
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Meetup 2015

Inläggav challeliitoo » 09 maj 2015, 20:12

SnyggaSmurfen skrev:Det är ett måste att du kommer ner fluff, behöver minst en som representerar det kvinliga könet. Vi har ju challe dock men det är inte direkt samma känsla ;)

HEJ!!!
Jag gör faktiskt mitt bästa!! :x
challeliitoo
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 165
Blev medlem: 11 aug 2012, 00:26

Re: Meetup 2015

Inläggav challeliitoo » 09 maj 2015, 20:12

RedRetro skrev:
FluffyN skrev: Men natten i göteborg vet jag inte riktigt hur det ska gå till.
Hur gör alla andra?


Bokar rum på godtyckligt vandrarhem och myser ihop sig i dubbelsängar?

Låter bra, eller natt-tåg ;)
challeliitoo
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 165
Blev medlem: 11 aug 2012, 00:26

Re: Meetup 2015

Inläggav challeliitoo » 11 maj 2015, 20:37

Vi som åker från Stockholm måste bestämma snarast möjligt då priserna stiger ju längre vi väntar.

Tåget som avgår från Stockholm C kl:08.22 och är framme på Göteborg C kl:11.30 kostar nu 203kr.
Eller om folk kan ta sig till Sundbyberg station går ett tåg kl:07.10 och är framme på Göteborg C kl:12.05 men kostar endast 187 kr

För återkomst finns ett tåg som går från Göteborg C kl:13.55 och är framme på Sundbyberg station kl:19.20 och kostar 187 kr
Eller från Göteborg C kl:16.30 och är i Stockholm C 19.35 för priset 254 kr
Finns även om man vill åka 17.35 och vara framme 21.12 för 165 kr

Observera att de tåg jag kollat på har varit de som är billigast till pris samt inte har löjligt tidig avgång eller sen ankomst (Förutom det sista hem)
Har ni andra förslag får ni gärna dela med er! :)
challeliitoo
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 165
Blev medlem: 11 aug 2012, 00:26

Re: Meetup 2015

Inläggav Durzai » 11 maj 2015, 20:56

Kan man lita på tiderna om man bor i Skövde (ligger mellan Stockholm och Göteborg) eller är det ett direkt tåg?
The Swedish Gaming Viking
Användarvisningsbild
Durzai
Registrerad
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 25 maj 2013, 21:00
Ort: Skövde

Re: Meetup 2015

Inläggav challeliitoo » 11 maj 2015, 21:07

Durzai skrev:Kan man lita på tiderna om man bor i Skövde (ligger mellan Stockholm och Göteborg) eller är det ett direkt tåg?

Minns inte om det tåget vi åkte med för två år sedan (åkte inte förra året) gick via skövde, men då kunde man allt annat än lita på tiderna :P
challeliitoo
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 165
Blev medlem: 11 aug 2012, 00:26

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron