Imaginea på Liseberg - 2014 Edition (26 Juli)

Allmän diskussion med andra medlemmar.

Imaginea på Liseberg - 2014 Edition (26 Juli)

Inläggav RedRetro » 10 maj 2014, 10:41




Bild


Allmänt
Våren är passé och ett säkert tecken på att sommaren nalkas är den årliga meetup i Göteborg, närmare bestämt på Liseberg! I planerna ligger en heldag på Nordens största nöjespark där vi möts upp för att se vilka som döljer sig bakom de blockiga figurerna, åka attraktioner, spö Nobodywashere i Wack-A-Mole men framförallt ha en sjuhelvetes rolig dag!

Anmälda deltagare
Du anmäler ditt intresse genom att skriva i tråden
RedRetroSnyggaSmurfengreen_gun
VaniljNobodywasheresweetdaddyxxd
FluffyN <-- Se till att kom i år, annars :evil:
VectoorSundquiist

Praktisk information

Datum: 26 Juli
Tid: 12:30 *
Plats: Lisebergs Nöjespark, Örgrytevägen 5, Göteborg
Samlingsplats: Innanför Liseberg vid den stora ingången (den entrén vid Gothia Towers)

Åldersgräns: Ingen **

Kostnader
För entré och aktuella priser, var god läs här (om du skall köpa åkpass rekommenderar vi dig att beställa ett "Allt-i-ett"-kort via nätet - Då ingår entré, åkpass samt ett Express-pass vilket innebär att du för vissa utvalda attraktioner får gå före i kön högst 3 gånger under dagen).

Reseinformation
Du som bor i eller i närheten av Göteborg behöver mest troligen inte göra några större ansträngingar för att ta dig till Liseberg. För att resa med kollektivtrafiken hänvisar vi dig till Västtrafik (som ansvarar för kollektivtrafiken i Göteborg). Adressen till Lisebergs Nöjespark är Örgrytevägen 5.

Du som bor utanför Göteborg har flera alternativ för att ta dig till Liseberg. Antingen via bil, tåg eller flyg. Flera av oss som skall vara med på meet-upen kommer åka med SJ Regionaltåg 415 från Stockholm Central till Göteborg Central (med stopp på ett flertal stationer påväg ner). Om du önskar åka med oss ner till och tillbaka från Göteborg ber vi dig kontakta RedRetro för mer information om tågresan och bokning av biljetter. Detta kan du göra genom att skicka ett PM till honom.

Detaljerad information om tågresan:
Spoiler: visa
Ditresa
Snabbtåg (SJ 2000): 415
Avgångstid från Stockholm Central: 08:14 den 26 Juli
Restid: 3h 11min
Ankomstid till Göteborgs Central: 11:25

Hemresa
Snabbtåg (SJ 2000): 434
Avgångstid från Göteborgs Central: 12:35 den 27 Juli
Restid: 3h 11min
Ankomstid till Stockholm Central: 15:46

--

Minsta kostnad tur och retur (för personer mellan 20-25 år mellan Stockholm C - Göteborg C): 551 kronor


Övrigt
Tänk på att stöldrisken på Liseberg är stor. Var därför noga med att endast ta med dig föremål som du vet att du har bra uppsikt över. Vi kommer inte agera packåsnor - det du väljer att ta med dig får du själv bära på och ansvara för (gäller såväl innan, efter som under åkturer).

Tänk även på att vädret snabbt kan slå om, det som kan börja med en solig morgon kan leda till en regnig och kylig eftermiddag. Kolla därför värderleksrapporten innan du väljer kläder.


Några bilder från förra året:
Spoiler: visa
Bild


Förtydliganden

* - Tiden då du skall vara innanför grindarna på Liseberg, med tanke på köbildning är det därför rekommenderat att vara ute i god tid så att man är inne lagom till 12:30.

** - Imaginea.se kan inte ses som arrangör av denna meet-up utan är precis som vanligt ett initiativ taget av ett flertal medlemmar. Därav existerar ingen åldersgräns, men det innebär även att vi inte kommer ansvara för några andra än oss själva. Om du kommer på meet-upen förväntar vi oss att du kan ta hand om dig själv på egen hand, vi kommer inte agera barnvakt.
Senast redigerad av RedRetro 18 jun 2014, 11:14, redigerad totalt 17 gånger.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Imaginea på Liseberg - 2014 Edition

Inläggav Trollhatten » 10 maj 2014, 10:45

Ååååhh.... blir avis.... Om vi e.v planerar att åka ner till Liseberg så kan jag kanske men annars är det lite för långt :|
Bättre sent än aldrig
Användarvisningsbild
Trollhatten
Registrerad
 
Inlägg: 110
Blev medlem: 20 nov 2013, 20:27
Ort: Umeå

Re: Imaginea på Liseberg - 2014 Edition

Inläggav RedRetro » 10 maj 2014, 10:47

Trollhatten skrev:Ååååhh.... blir avis.... Om vi e.v planerar att åka ner till Liseberg så kan jag kanske men annars är det lite för långt :|


Du har ju flera veckor på dig att planera, så om ni har planer på att åka till Liseberg i sommar är det bara en fråga om att koordinera ihop datum. :)
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Imaginea på Liseberg - 2014 Edition

Inläggav Trollhatten » 10 maj 2014, 12:00

Mm..... fick ett "Kanske, det skulle vara kul. Men vi får se hur det blir med ledigheten och så. Var det något speciellt?" "Ja, typ bara en meet up!" Så det kanske kan gå. Får bara hoppas att det blir den veckan jag kan isf :S
Bättre sent än aldrig
Användarvisningsbild
Trollhatten
Registrerad
 
Inlägg: 110
Blev medlem: 20 nov 2013, 20:27
Ort: Umeå

Re: Imaginea på Liseberg - 2014 Edition

Inläggav Trollhatten » 10 maj 2014, 12:05

Bild :P
Bättre sent än aldrig
Användarvisningsbild
Trollhatten
Registrerad
 
Inlägg: 110
Blev medlem: 20 nov 2013, 20:27
Ort: Umeå

Re: Imaginea på Liseberg - 2014 Edition

Inläggav SadBreeze » 10 maj 2014, 15:18

Ska till Liseberg med klassen, kan svänga förbi och säga hej iaf :P
Pls
SadBreeze
Hjälpare
Hjälpare
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 05 okt 2012, 17:12
Ort: Linköping, Östergötland

Re: Imaginea på Liseberg - 2014 Edition

Inläggav SnyggaSmurfen » 11 maj 2014, 01:56

Väl alla borde redan veta svaret men kan lika gärna säga det också. Jag kommer 100% ner till Göteborg oasett vilken dag det blir ;)
Måste ju spöa Nobodywashere i Wack-A-Mole i år igen :D
SnyggaSmurfen,
Moderator - [Mod]
_____________________________________________________________________
I'm not Perfect, I'm not Good nor Bad. I'm just Me... then what am I? I'm a HUMAN!
Användarvisningsbild
SnyggaSmurfen
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 186
Blev medlem: 17 feb 2013, 03:19
Ort: En annan del av Köping

Re: Imaginea på Liseberg - 2014 Edition

Inläggav Durzai » 11 maj 2014, 15:15

kan komma ner hade ändå tänkt åka ner med ett par polare men de ville inte så då är det väll klart man ska komma med :)

Detta går ju inte att missa att träffa alla på Imaginea (Sveriges bästa server ;) )
The Swedish Gaming Viking
Användarvisningsbild
Durzai
Registrerad
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 25 maj 2013, 21:00
Ort: Skövde

Re: Imaginea på Liseberg - 2014 Edition

Inläggav green_gun » 11 maj 2014, 22:07

99,9% säker att jag kommer :mrgreen:
Nae
Användarvisningsbild
green_gun
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 07 jul 2012, 19:18
Ort: Ett hus i Skåne

Re: Imaginea på Liseberg - 2014 Edition

Inläggav challeliitoo » 12 maj 2014, 01:30

Jag kommer!!! :D Såvida det inte blir vecka 30-32 då jag jobbar :P (med andra ord 26 Juli ;))
challeliitoo
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 165
Blev medlem: 11 aug 2012, 00:26

Nästa

Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron