Imagia, kungariket

Allmän diskussion med andra medlemmar.

Imagia, kungariket

Inläggav FluffyN » 04 jun 2013, 23:56

För ett tag sen skrev jag en liten fin saga om imaginea :D
Den är dock inte klar än så ha tålamod, fortsätter på den när jag får tid ;)


Det var en gång en prinsessa. Hennes namn var Sundaya. Hon var liten men söt som socker. Hon hade ett vacker, underbart, blont hår. Hennes ögon var blåa som himmelen en strålande sommardag. Hon levde i ett vackert kungarike där alla levde i harmoni.
Hon hade en bror också, prins Finkz, som var älskad av många av kvinnorna i kungariket. Han var 17 år och snart den nye kungen. Men han hade inte hittat någon prinsessa än, det var ju faktiskt bara 3 månader kvar till hans 18:års dag. Han hade heller inte letat särskilt mycket.
Han tänkte att när tiden var inne skulle hans prinsessa komma och han skulle veta direkt att hon var den rätta.
Men det fanns en nackdel med att bo i Imagia, som kungariket nu hette. I utkanten av Imagia bodde det en elak trollkarl som hette Firez. Han härjade i den norra delen av riket. Där var det mörkt och dystert. Firez har inte lämnat sin mörka del av riket på 30 år.

Det var såhär att en gång i tiden var Firez den förstfödda prinsen som en dag skulle bli kung. Men han hade en bror, Nobyzez, och han var väldigt övertygande. Nobyzez sa till sin far, den dåvarande kungen, att han skulle bli en mycket bättre kung över Imagia än Firez, och inte förstöra riket med sin girighet, som Nobyzez utryckte det. Nobyzez tyckte att Firez var för girig för att styra ett helt kungarike. Firez höll förstås inte med men, som sagt, Nobyzez var väldigt övertalande och fick tillslut bli kung. Firez blev rasande och flydde ut i skogen för att aldrig mer komma ut därifrån.


En dag tog prinsessan med sig sin nalle Roserus ut i skogen för att plocka blommor. Innan de två begav sig till skogen sa hennes far, den store och mäktige kungen Nobyzez, åt henne att skogen kunde vara mörk och läskig om man gick in för långt. Prinsessan hade detta i åtanke men tänkte att så läskigt kunde det ändå inte vara. Dock var hon lite rädd ändå men hennes nalle Roserus övertalade henne, han sa att han skulle skydda henne om det hände något. Så prinsessan gick in i skogen och letade efter de vackraste blommor hon visste. Roserus hade lärt henne att de blommorna kallades för liljekonvaljer. De var vita och doftade underbart.
Just denna dag tänkte Sundaya att hon skulle utforska och se om det fanns några liljekonvaljer i den norra skogen i Imagia. Roserus tyckte att det var en jätte bra idé, och som den prinsessa hon var lyssnade hon på sin bästa vän. Även om hennes far, för några år sedan, förbjudit henne att gå dit. Men nu tyckte hon att hon var äldre och mognare. Så därför tänkte hon att det inte borde vara något problem. Och om det skulle hända något hade ju faktiskt Roserus lovat att skydda henne. Så Sundaya och Roeserus begav sig mot den norra skogen.
När dom kom in i skogen såg dom inga liljekonvaljer i den glesaste delen av skogen, så dom fortsatte längre in och skogen började bli tätare och tätare. Sundaya började bli lite smått rädd att hon skulle tappa bort sig i den stora skogen eller att det skulle komma något farligt bakifrån träden. Roserus såg till att hon inte fick panik genom att säga lugnande ord till henne. Dom hittade inga liljekonvaljer de följande 100 meterna och Sundaya började tycka detta var en väldigt dålig idé. Men hon sa inget så dom fortsatte ändå.
Nu när de kommit in väldigt långt i skogen kunde inget solljus lysa genom de högsta trädkronorna längre så det var väldigt mörkt i skogen. Sundaya var riktigt rädd och hon visste inte längre från vilket håll hon kom. Roserus försökte lugna henne men det gick inte så bra, hon var fortfarande livrädd.

Kapitel 2
Efter någon timmes letande efter något hon tidigare sett i skogen gav Sundaya upp och satte sig ner på marken och grät. Hon trodde att hon aldrig skulle hitta hem igen. Hon grät och grät så det nästan bildades pölar under henne och Roserus där dom satt på marken. Roserus försökte som tidigare att lugna henne men det gick lika bra som de tidigare försöken, inte alls.
- Vi kommer aldrig hitta hem igen Roserus. Vi kommer vara kvar i skogen för alltid, snyftade prinsessan till sin trogne vän.
Sundaya fortsatte att gråta tills hon inte orkade mer och föll ihop på marken utmattad.
Roserus försökte utan framgång att väcka prinsessan igen. Han hade ju lovat att skydda henne, han hade misslyckats. Han hade fått med sig prinsessan, kungens älskade dotter, ut i skogen även fast hon egentligen inte ville, bara för att han ville se det han inte hade sett av kungariket. Han kände sig som världens sämsta beskyddare och vän. Så han bestämde sig för att stanna hos prinsessan vad som än hände.

Kapitel 3
I en annan del av kungariket, nämligen i slottet gick kungen fram och tillbaka över golvet i den stora tronsalen. Han var mycket orolig över sin dotter, prinsessan som nu varit borta väldigt länge. Hade hon gått för långt in i skogen och gått vilse? tänkte han.
- Hur är det far? Vad är det du oroar dig för? frågade Finkz, prinsen, till sin far.
- Det är Sundaya. Hon har varit borta på tok för länge för att bara plocka blommor, sa Nobyzez.
- Bara en liten fråga, vilken skog är det hon plockar blommor i? frågade Finkz.
Nobyzez förstod genast vad som hänt. Hon måste ha gått in i den norra skogen.
- Hämta de bästa söktrupperna. Vi måste hitta prinsessan, sa Nobyzez.
- Men vänta far, vilken skog är det hon är i? frågade Finkz förvirrat.
- Hon är i den norra skogen, sa kungen precis som han gick ut ur tronsalen.
Finkz förstod direkt han med. Det fanns två alternativ, antingen hade hon gått vilse i den mörka skogen, då skulle det vara lite enklare att få tillbaka henne, men det kunde också varit så att hon blivit tillfånga tagen av Firez, och då hade dom problem.
Finkz sprang till soldaterna och letade reda på Fluze, den bästa sökledaren och riddare de hade på slottet.
- Fluze! sa han när han äntligen hittat henne. Ja, det fanns en kvinnlig riddare bland slottets soldater.
- Finkz, sa hon och gjorde honnör till prinsen.
- Du måste hjälpa mig och hela kungariket med en sak, sa Finkz till Fluze.
- Vad är detta för viktig sak eftersom det brådskar så?
- Det handlar om Sundaya. Hon är någonstans i den norra skogen, sa Finkz till Fluze med en röst som var nästan skräckslagen.
- Oj, oj, oj, sa Fluze och lade handen för munnen.
- Jag måste såklart hjälpa till med detta uppdrag, sa hon artigt.
- Vad bra att du kan hjälpa till.
- Jag är ju inte soldat för att slappa mig, sa Fluze till Finkz och blinkade.
- Välj ut en riddare som ska leda truppen tillsammans med dig, sa Finkz.
- Måste jag välja nu direkt? frågade Fluze.
- Ta den tid du behöver, men se till att vara redo om 10 minuter, sa Finkz och skyndade iväg.

Kapitel 4
Fluze valde att ta med sig den bästa riddaren för att leda truppen. Denne riddares namn var Swey och han skulle se till att prinsessan var i säkerhet om inte så lång tid, det visste Fluze. Swey hade då också lite hjälp av sin häst, som var talande.
- Sebey, kom här, ropade Swey efter sin häst.
- Jag kommer, sa Sebey och travade fram till sin ägare.
I just denna stund kom Finkz tillbaka och han förstod att Fluze lytt order och hittat en till ledare för truppen.
Finkz sa väldigt få ord till truppen som skulle rädda den lilla prinsessan innan de gav sig iväg. Prinsen själv följde inte med soldattruppen på 20 man, men han såg till att de kom iväg ordentligt.
- Ni måste hitta henne och föra henne i säkerhet innan det händer något farligt, var det sista prinsen sa innan han skickade iväg truppen ut i skogen.

Kapitel 5
Långt inne i skogen var prinsessan kvar och hon var livrädd. Hon önskade bara att hon var hemma igen. Hon bestämde sig för att börja gå igen, det kunde väl inte skada nu när hon ändå var fast i skogen. Så prinsessan tog med sig Roserus och började gå i skogen. Hon visste inte om hon gick djupare in i skogen eller om hon var påväg ut. Hon bara gick. Hon hade säkert vandrat omkring i skogen i nästan 1 timme när hon äntligen såg något som kunde hjälpa henne. En stuga. Hon sprang mot stugan och när hon nästan var framme stannade hon. Hon började fundera. Tänk om det var detta far hade förbjudit mig för, att hitta denna lilla stuga. Vad kunde det vara som var så farligt med den?

Kapitel 6
- Skynda på! Vi måste hitta prinsessan innan solen går ner! ropade Swey till truppen med riddare.
Riddartruppen var påväg in i den tätare delen av skogen så det började bli svårt att leda en trupp på 20 man.
Swey och Fluze började viska om hur dom skulle göra.
- Ska vi dela på truppen? På så vis hittar vi prinsessan snabbare, sa Fluze till Swey.
- Vi gör det! sa Swey tillbaka.
- Riddare! Vi har bestämt att dela på truppen och söka efter prinsessan på två platser samtidigt. På så vis hittar vi henne snabbare, sa Swey till de 20 riddarna.
Riddarna lyssnade på order och delade på sig. Swey tog ledarskapet över den ena truppen och Fluze över den andra. Sedan gick de två trupperna åt varsitt håll i den stora skogen.

Kapitel 7
Kunde den lilla söta stugan vara farlig? Prinsessan tog risken. Hon knackade på dörren till stugan. Dörren öppnas och ut stiger en man.
- Nemen, det förväntade jag mig inte. Att få besök en dag som denna, sa mannen.
- Mitt namn är Sundaya, sa prinsessan och neg.
- Jag vet mycket väl vem du är prinsessa.
- Men vad jag inte förstår är vad du gör här inne i skogen, har du gått vilse lilla vän? sa mannen med en snäll röst.
- Det skulle man kunna säga. Jag och Roserus begav oss ut i skogen för att plocka liljekonvaljer, men vi kunde inte hitta några så vi fortsatte in i skogen.
- Hur länge har du varit inne i skogen? frågade mannen.
- Jag vet inte, några timmar kanske, sa prinsessan ledsamt.
- Oj, då borde dom redan börjat leta efter dig. Du kan få komma in om du vill. Mitt namn är Firez, jag tror jag glömde säga det förut, sa mannen med ett leende.
- Jag skulle gärna vilja komma in, sa prinsessan artigt.
Så de båda gick in i den lilla stugan. Den var mycket större på insidan än den såg ut att vara från utsidan.
- Tycker du om jordgubbssaft? frågade Firez prinsessan.
- Jag älskar jordgubbssaft! sa prinsessan glatt.
- Skulle du vilja ha lite?
Prinsessan nickade bara.
En liten stund senare satt de två runt köksbordet och spelade kort. Prinsessan drack saft samtidigt som hon spelade.
- Du verkar gilla saft du, sa Firez när prinsessan druckit upp 5 glas.
- Ja, saft är jätte gott, sa prinsessan med ett leende.
- Tror du att din pappa har skickat ut någon för att hitta dig? frågade Firez.
- Jag vet inte. Eftersom jag aldrig varit borta såhär länge vet jag inte ens om han märkt att jag är borta.
- Det tror jag han har, han släpper inte sin prinsessa utan uppsyn så länge.
- Men Roserus ser ju till att jag inte försvinner, sa prinsessan och log.
- Roserus? sa Firez förvirrat.
- Ja, min nalle.
- Jaha, heter han Roserus, sa Firez till prinsessan.
- Hej på dig Roserus, sa han med ett roat leende till den lilla nallen.
- Roserus säger hej tillbaka, sa prinsessan och talade för sin vän.
- Har du alltid med dig honom? frågade Firez prinsessan.
- Nästan, ibland vill han inte följa med så då får han stanna hemma, svarade prinsessan.

Kapitel 8
Ute i skogen var riddarna kvar och letade efter prinsessan. Vad dom inte visste var att prinsessan var i tryggt förvar hos Firez.
- Nu har vi letat i 2 timmar, Fluze, borde vi inte ana det värsta? sa en av riddarna.
- Vi letar lite till och om vi inte hittar prinsessan beger vi oss mot Firez's tillhåll, sa Fluze till sin trupp riddare.
- Kan vi inte börja bege oss dit redan nu? Eftersom vi kan leta påvägen dit, sa en annan riddare.
- Okej då, vi ändrar kurs mot Firez, sa Fluze.
Sagt och gjort, truppen började gå mot Firez's lilla stuga i skogen.

Om Fluze inte hade vetat vägen hade hela truppen, inkluderat hon själv, gått vilse i den stora skogen. Eftersom riddarna aldrig skickats ut i den norra skogen visste dom inte vägen. Men av ett litet sammanträffande kunde Fluze vägen, hon hade varit där en gång tidigare.
- Du vet vart du går va, Fluze? frågade en av riddarna.
- Såklart jag gör. Till skillnad från vissa andra vet jag vägen dit, svarade Fluze.

Efter att riddarna gått i ungefär en halvtimme kunde de äntligen se den lilla stugan i den mörka skogen.
- Okej, vi gör såhär, började Fluze med att hitta på en plan. Jag går dit och ni stannar här, om han håller henne fången kan jag kanske behöva eran hjälp.
- Men hur gör du om han tillfångatar dig också? frågade en av riddarna.
- Det gör han inte, svarade Fluze snabbt.
- Hur vet du det? frågade en annan riddare.
- Jag bara vet det, svarade Fluze smått irriterad på att riddarna inte trodde på henne.
- Men... började en riddare innan Fluze avbröt honom.
- Slutdiskuterat! Nu går jag dit och ni stannar här, sa Fluze bestämt och började gå mot stugan.

Kapitel 9
Kvar i stugan satt Firez och Sundaya, omedvetna om att Fluze var påväg dit.
- Tror du verkligen att far skickat ut någon att hitta mig? frågade prinsessan.
- Såklart, han skulle aldrig låta sin lilla ögonsten vara borta för länge, svarade Firez.
- Hur vet du så mycket om far? frågade prinsessan fundersamt.
- Det är en lång historia, svarade Firez.
- Så lång kan den inte vara, berätta nu, svarade prinsessan otåligt.
- Jo, det var så att... mer hann Firez inte berätta för att dörren till stugan öppnas och in stiger Fluze.

- Jaså? Det är här du håller hus, sa Fluze till prinsessan.
- Fluze! ropade prinsessan och sprang fram och kramade henne.
- Hej på dig också, sa Fluze, överrumplad av kramen.
- Här kommer du och bara klampar in i min stuga, det finns något som kallas knacka, sa Firez surt till Fluze.
- Jag visste att det inte behövdes, dessutom vet jag att du är glad att se mig, sa Fluze och log.
- Det har du helt rätt i, sa Firez och log åt Fluze.
- Känner du henne? frågade prinsessan Firez.
- Ja, jag känner Fluze. Vi träffades för bara några månader sedan, sa Firez.
- Berätta mer, berätta mer, berätta mer! sa prinsessan ivrigt.
- Det är en historia vi inte har tid att berätta nu, sa Fluze skarpt.
- Hursa? sa Firez förvirrat. Varför har vi inte tid med det?
- Det står 10 st av kungens riddare där ute och väntar på att gå till anfall.
- Hursa? Varför då? Litar du inte på mig så mycket att du vågar gå hit ensam Fluze? sa Firez besviket.
- Jo, men jag fick order av Fi.. Fluze avbröt sig och rättade sig själv, prinsen att ta med mig några riddare ut i skogen för att finna prinsessan, sa Fluze.
- Så därför tar du med dig 10 st riddare? Räcker det inte med 1, 2 stycken? sa Firez, nu lite upprörd.
- Jag fick med mig en trupp, och jag är inte ensam om att leta efter prinsessan, sa Fluze.
- Hursa? Är Swey ute i skogen? sa Firez.
- Hur visste du det? sa Fluze, förvånad över att Firez gissade rätt.
- För att han är den näst bästa riddaren och den bästa truppledare bland alla kungens riddare, sa Firez uppenbart.
- Hur som helst är det bra om jag får med mig prinsessan och kan informera.... mer hann inte prinsessan säga för dörren till stugan sparkas upp.
- Firez! Nu ger du oss prin.... Swey avbröt sig när han såg att Fluze var där.
- Fluze? Vad gör du här? sa Swey förvirrat.
- Vad tror du jag gör här? sa Fluze.
- Varför ska alla storma in i mitt hus utan att knacka? sa Firez riktigt upprört.
- Prinsessan kom här! sa Swey, troligtvis lite rädd för Firez.
- Nej, jag stannar här tills Fluze går härifrån! sa prinsessan bestämt.
- Kom hit nu! sa Swey, upprörd över prinsessans attityd.
- NEJ! prinsessan tog tag i Fluzes ben och tänkte inte släppa taget på ganska länge.
- Fluze! sa Swey, upprörd över att Fluze inte gjorde något,
- Säg till Sundaya att följa med mig nu så jag kan föra henne tillbaka till slottet.
- Varför skulle jag göra det? sa Fluze. Hon får väl stanna här om hon vill, vi ska inte tvinga henne till något.
- Har du glömt ditt uppdrag? sa Swey bestämt.
- Mitt uppdrag? Du menar det som inkluderar att hitta prinsessan?
- För vad jag vet så inkluderade det inte att tvinga prinsessan till något, bara att hitta henne och föra hem henne, sa Fluze.
- Okej då, gör som du vill. Men om du inte bestämt dig för att ta med dig prinsessan när klockan slagit 12 så berättar jag för kungen att du inte gör ditt jobb.
- Jag tar med mig prinsessan när jag vandrar tillbaka till slottet, sa Fluze artigt.
- Ta med dig riddarna när du går, jag behöver dom inte, sa Fluze till Swey när han var påväg ut från stugan.


.... Fortsättning följer




Sagan skapades för väldigt länge sedan och karaktärerna i berättelsen är baserade på de som var aktiva i mumble på den tiden.

Sundaya = Sundquiist
Roserus (som inte riktigt är en karaktär, men nästan) = Rosanallen
Fluze = Jag själv, alltså FluffyN :D
Finkz = FkzBrow
Firez = FireZtream
Nobyzez = Nobodywashere
Swey = Sweden4
Sebey (hästar i all ära) = Sebbe35
Senast redigerad av FluffyN 24 jul 2013, 19:39, redigerad totalt 1 gång.
It's so fluffy I'm gonna die ^^
Användarvisningsbild
FluffyN
Hjälpare
Hjälpare
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 31 dec 2012, 01:03
Ort: Västervik

Re: Imagia, kungariket

Inläggav FkzBrow » 05 jun 2013, 12:30

Riktigt awesome!!! :D
FkzBrow

Helper - [Hlp]
Användarvisningsbild
FkzBrow
Hjälpare
Hjälpare
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 03 jan 2013, 17:03
Ort: Stockholm, Enskede

Re: Imagia, kungariket

Inläggav RedRetro » 05 jun 2013, 13:20

Tycker FireZtreaMs roll var spot on :lol:
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Imagia, kungariket

Inläggav SadBreeze » 05 jun 2013, 15:06

Bra saga förutom att jag inte var med. . .
Pls
SadBreeze
Hjälpare
Hjälpare
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 05 okt 2012, 17:12
Ort: Linköping, Östergötland

Re: Imagia, kungariket

Inläggav SailesTheEpic » 12 jun 2013, 10:34

Riktigt bra saga! :3
Katt Mjauo! :3
Användarvisningsbild
SailesTheEpic
Registrerad
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 14 maj 2013, 17:51
Ort: Åland

Re: Imagia, kungariket

Inläggav sweden4 » 24 jul 2013, 19:28

likes :D
Användarvisningsbild
sweden4
Registrerad
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 aug 2012, 14:53
Ort: Kramfors

Re: Imagia, kungariket

Inläggav sebbe35 » 25 okt 2014, 19:47

Det här var ett bra tag sedan :)
sebbe35
Registrerad
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 13 jan 2013, 19:18

Re: Imagia, kungariket

Inläggav FluffyN » 25 okt 2014, 22:36

sebbe35 skrev:Det här var ett bra tag sedan :)

Det kan man ju säga xD
It's so fluffy I'm gonna die ^^
Användarvisningsbild
FluffyN
Hjälpare
Hjälpare
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 31 dec 2012, 01:03
Ort: Västervik

Re: Imagia, kungariket

Inläggav FireZtreaM » 30 okt 2014, 03:23

Du måste skriva klart denna snart!
FireZtreaM,
Systemoperatör - [Sys]

Bild
Användarvisningsbild
FireZtreaM
Because I said so... That's Why!
Because I said so... That's Why!
 
Inlägg: 565
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Borlänge

Re: Imagia, kungariket

Inläggav Trollhatten » 04 nov 2014, 18:16

Stog det inte fortsättning följer? ^^
Bättre sent än aldrig
Användarvisningsbild
Trollhatten
Registrerad
 
Inlägg: 110
Blev medlem: 20 nov 2013, 20:27
Ort: Umeå

Nästa

Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron