Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Allmän diskussion med andra medlemmar.

Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Inläggav Hamtoast » 03 sep 2012, 23:16

Hade varit roligt att veta. Skaffade spelet idag och har haft rätt roligt med det hittils :)

Här har ni några första intryck:
Var lite orolig de första timmarna, då jag inte riktigt kände mig hemma i några av klasserna. Började med en Engineer, och gillade inte alls känslan. Fortsatte sedan med en Ranger och Mesmer, men samma sak där. Testade slutligen Thief och fastnade totalt. Jävligt grym och mångsidig klass som passade mig perfekt. Precis lagom mycket action :D. Någon mer som kör Thief? Har inte sett överdrivet många av just den klassen.

Spelet kräver iaf att man testar lite på klasserna tills man hittar rätt. Tog ett litet tag att lista ut att man fick olika skills av olika vapensorter också. Efter det fastnade jag för att ha ett svärd i min ena hand och en dolk i den andra. Då fick man ett coolt skillset som gjorde mig till en dödlig assasin med teleports och annat skojsigt.

Mitt andra vapenalternativ blev en fyndig liten shortbow som tar ner flera fiender utan problem. Man fick fina AoE skills tillsammans med de vapnen.

Med dessa tre vapen kan jag lätt ta ut grupper men svagare fiender och snabbt byta till mitt svärd och dolk för att döda de enstaka som finns kvar ala Ninjastyle :)

Var lite förvirrad över craftingsystemet till en början, men börjar få lite större kläm på det nu. Tillverkar både min egen läderutrustning och egna svärd och dolkar vilket gör det hela lite mer personligt.

Så det hade varit roligt att veta om fler på Imaginea kör detta, och isåfall vilken klass och stil kör ni? Och vilken server? =)

Spelar själv på Aurora (eller något i den stilen), så om ni kör på samma server hojta till :)
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Inläggav RedRetro » 03 sep 2012, 23:23

Jag är helt fast i spelet och har spelat sedan pre-launch. Spelar för närvarande på Whiteside Ridge med ett tiotal polare, då som en lvl 70 Norn Warrior. Det är sjukt roligt även fast man vid vissa tillfällen har blivit lite småledsen på ANet och hur de har skött en del saker. Dock är de flesta barnsjukdomarna lösta (förutom att Trading Posten fortfarande inte ligger uppe :evil:). Btw, vilken ras kör du?

Men förvänta er hundratals timmars nöje ;)
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Inläggav Hamtoast » 03 sep 2012, 23:27

RedRetro skrev:vilken ras kör du?


Jag kör Human! Charr och Sylvani ser förjävliga ut, och gillade inte rösterna på Norn. Haha :D Men ska testa de andra raserna lite senare.

Har du testat PvP något? Är det något att hurra över? har inte testat det själv nämligen
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Inläggav RedRetro » 04 sep 2012, 11:52

Hamtoast skrev:
RedRetro skrev:vilken ras kör du?


Jag kör Human! Charr och Sylvani ser förjävliga ut, och gillade inte rösterna på Norn. Haha :D Men ska testa de andra raserna lite senare.

Har du testat PvP något? Är det något att hurra över? har inte testat det själv nämligen


Har inte provat på PVP, förutom under betan. Är inte mycket för sådana typer av spellägen, men polarna som vanligtvis tycker om PVP gillar det :) Något som jag däremot anser är desto roligare är WvWvW, det är definitivt något att hurra över, om de bara löser en del problem med det. Man får även en hel del XP vilket är ett alternativt sätt att levla.

Anser inte att Charr ser förjävliga ut dock, Sylvari kan jag hålla med ser ut som sallader men det mesta handlar om hur mycket tid man lägger ner på att ändra utseendet. Det är samma sak som att man kan få Asuras att se ut som skit om man vill.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Inläggav Hamtoast » 04 sep 2012, 13:50

RedRetro skrev:
Hamtoast skrev:
RedRetro skrev:vilken ras kör du?


Jag kör Human! Charr och Sylvani ser förjävliga ut, och gillade inte rösterna på Norn. Haha :D Men ska testa de andra raserna lite senare.

Har du testat PvP något? Är det något att hurra över? har inte testat det själv nämligen


Har inte provat på PVP, förutom under betan. Är inte mycket för sådana typer av spellägen, men polarna som vanligtvis tycker om PVP gillar det :) Något som jag däremot anser är desto roligare är WvWvW, det är definitivt något att hurra över, om de bara löser en del problem med det. Man får även en hel del XP vilket är ett alternativt sätt att levla.

Anser inte att Charr ser förjävliga ut dock, Sylvari kan jag hålla med ser ut som sallader men det mesta handlar om hur mycket tid man lägger ner på att ändra utseendet. Det är samma sak som att man kan få Asuras att se ut som skit om man vill.

Testade själv WvWvW idag. Väldigt intressant koncept, och det kändes verkligen mäktigt att attackera ett fiendeslott! Banka ner slottsdörren och svärma in och slakta alla på insidan, för att sedan döda slottsgeneralen njuta av vinsten. Ska absolut utforskas mera!
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Inläggav Hamtoast » 04 sep 2012, 16:41

stötte på denna filuren idag. blev jävligt skraj ska ni veta O_o

Bild
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Inläggav Nobodywashere » 14 sep 2012, 18:18

Nu har jag skaffat mig spelet, tips på en bra server att lira på?
Animal lovers - bah! Give Bambi half a chance and he'll take your arm off with his fangs!
Användarvisningsbild
Nobodywashere
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 17 dec 2011, 01:27
Ort: Lilla edet

Re: Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Inläggav faderfrost » 14 sep 2012, 19:40

Nobodywashere skrev:Nu har jag skaffat mig spelet, tips på en bra server att lira på?

NOOOOOOOOOOOOObodywashere :(
Bild
Användarvisningsbild
faderfrost
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 18 sep 2011, 22:23
Ort: Solna

Re: Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Inläggav RedRetro » 14 sep 2012, 19:56

Nobodywashere skrev:Nu har jag skaffat mig spelet, tips på en bra server att lira på?


Whiteside Ridge rekommenderas starkt, grymt community ;)
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Spelar Imaginea Guild Wars 2?

Inläggav Raevbur » 14 sep 2012, 21:12

Funderar nästan på att testa detta.

Men är rädd för att bli lika besviken som på Tera. Får väl se, kanske slår till inom kort.
Raevbur,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Raevbur
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 303
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:51
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron