Ansökan om offíciell stad: South City

Här diskuteras allt från boplats i en specifik stad eller den stadens framtid och utveckling.
Kategoriregler
För att få listas här måste staden...
...bli godkänd av någon av våra administratörer och för att bli godkänd måste vissa kriterier uppfyllas.

Staden måste:
  • ha ett namn
  • ha en borgmästare
  • ha minst 4 aktiva användare som invånare (inklusive borgmästaren)
  • anslutas till tunnelbanan, vägnätet eller vara åtkomlig vattenvägen från minst en annan stad som är ansluten till något av de andra transportnäten

Ansök om stadens officiella erkännande...
...genom att skapa en tråd med rubriken "Ansökan: stadsnamn" i den här kategorin, enligt vår mall för stadstrådar. Du får ett meddelande när den har blivit godkänd eller nekad och om den blir godkänd finns tråden kvar, annars tas den bort.

Rättigheter och skyldigheter...
...som officiell respektive inofficiell stad finns listade här.

Ansökan om offíciell stad: South City

Inläggav KIBF_Johan » 28 nov 2012, 22:11

Namn:South City

KIBF_Johanmaxvessla9felixg01Hamtoasttompaa99SkullGuy5KaptenLimpan5Linus_1o1merkurius_8 tilda01vasottojonsteggunther38egget02stenlukasjagheterEliasEpicMickeyMousetimpen132lelledadaJockeB_fannyg03CosmosCraft_xDchristian252525KulomadamlagerZnittahMysAn1998Dennis99Boynicelolboy1

Invånare:maxvessla9, felixg01, Hamtoast, tompaa99, SkullGuy5, KaptenLimpan5, Linus_1o1, merkurius_8, tilda01vas, ottojonsteg, gunther38, egget02, stenlukas, jagheterElias, EpicMickeyMouse, timpen132, lelledada, JockeB_, fannyg03, CosmosCraft_xD, christian252525, Kulom, adamlager, Znittah, MysAn1998, Dennis99Boy, nicelolboy1

Borgmästare:KIBF_Johan

Guard:maxvessla9, Dennis99Boy

Beskrivning:En dag när Johan tänkte att "fan jag ska nog ta och bygga mej en egen stad" hittade han en fin ö på den södra delen av kartan. Han byggde lite och vips så började det att likna en stad.

Regler
§1Om någon har en Kyckling-farm i källaren är det förbjudet att döda någon kyckling. Det är dock tillåtet att plocka ägg.
§2Inga träd får växa på tomten.
§3Borgmästaren ska ha tillgång till ALLA ställen i staden. Dock inte kistor och annat.
§4Hus får ha 1-3 våningar +vind. Borgmästaren bestämmer om du får godkänt eller ej.
§5Bete dig snällt och säg inte något som kan uppfattas dumt mot någon annan.
§6Rör INTE vägarna utan lov från någon stadsledare. Har du frågor om vägutbyggnader får du fråga någon ingame eller nedan.
§7Husen med minst 2 våningar måste ha en slags ram. Dom får inte heller ha helt platt tak.
§8Netherrack, Soulsand, Endstone, Sand, Dirt, Gravel och Ores är bannlysta från husväggar.
§9Hugg ner hela träden i närheten av staden.
§10Alla block i staden utanför tomter måste godkännas av Borgmästare eller Guard för att ta sönder.
§11Håll dig innanför tomten. Använd pilar för att kolla om du är innanför. Högerklicka med pilen så ser du. Alla dörrar ska vara mot ett oprotectat block innan vägen.
§12Om du vill bygga någon farm(tex en xpfarm) måste du prata med borgmästaren innan. Om inte det görs har borgmästaren tillåtelse att ta bort farmen. Man får inte heller så träd innanför staden.
§13Alla spelare har tre "liv". Det innebär att du får bryta mot stadens regler tre gånger. Du kan även få brott som är värda 2-3 "liv". En borgmästare bestämmer hur hårt straffet borde bli. Om det blir fler än en borgmästare i staden kommer han/hon inte ensam kunna ge spelaren i fråga ett klass 3 straff.
§14Förutom dessa regler gäller serverns regler


Du anmäler intresse om att bo i staden ingame till mej eller skriver här i tråden. Alla är välkommna till staden oavsett om du är Sys eller föredetta Jail. Man får gärna komma och kolla på staden i förväg innan man anmäler intresse. Här är en vägbeskrivning:

Gå in i centralstation och sätt dej i en minecart och åk till den gula linjen. När du är längst bort finns det en liten järndörr med en knapp bredvid. Gå igenom dörren och sen tar du vänster. Sen följer du skyltarna och sedan är du framme.


Länk till stadens plats på världskartan
Senast redigerad av KIBF_Johan 08 feb 2013, 23:20, redigerad totalt 47 gånger.
KIBF_Johan
Registrerad
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 09 okt 2012, 19:45
Ort: Kristinehamn

Re: Ny stad i 1.4, South City

Inläggav Majsvaffla » 28 nov 2012, 22:34

Johan, du kommer inte få ha tillgång till regioner som vi sätter upp på andra spelares tomter. I så fall får du ha en enda stor region där ALLA kommer åt ALLT.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Ny stad i 1.4, South City

Inläggav KIBF_Johan » 28 nov 2012, 22:37

Ok jag tar bort det... Trodde det funkade... :)
KIBF_Johan
Registrerad
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 09 okt 2012, 19:45
Ort: Kristinehamn

Re: Ansökan om offíciell stad: South City

Inläggav KIBF_Johan » 16 dec 2012, 17:34

Nu när staden har expanderat försöker jag, aamtidigt som jag bygger en ny stadsdel, fixa ett beacon block till staden. Man får gärna säga vart man tycker att de ska sitta:)
KIBF_Johan
Registrerad
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 09 okt 2012, 19:45
Ort: Kristinehamn

Re: Ansökan om offíciell stad: South City

Inläggav KIBF_Johan » 22 dec 2012, 14:25

Är den godkännd som officiell?
KIBF_Johan
Registrerad
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 09 okt 2012, 19:45
Ort: Kristinehamn

Re: Ansökan om offíciell stad: South City

Inläggav KIBF_Johan » 19 jan 2013, 17:44

Viktigt medelande till alla som bor i South City

Nu när ön jag håller på med snart är klar skulle jag vilja meddela att jag tillsammans med en guard i staden bestämt mig för att göra lite ändringar. Staden kommer att troligtvis bli väldigt stor när ön är klar. Jag har en liten ide på hur stor den ska vara. Då har jag tänkt, pga att många byggt utanför sin tomt, göra så att endast jag och kanske någon guard får tillgång till staden. Det gör att funktionen med kistor som brevlådor skulle vara helt värdelöst. Så då ber jag alla att ta bort sina brevlådor så fort ni läser detta. Men för ni som vill ha brevlådor kan vi tillsammans fixa en annan design som funkar i 1.5. Med det nya hoppern som man kan kasta grejer på så dom skickas till kistan under den. Men då får ni prata med mig ingame så fixar vi det. Sen har vi haft ett par problem med protection så det kan hända att när vi protectar om staden kommer du att se att du inte kan göra något i ditt hus, tex öppna kistor. Då ska ni rapportera det till mig så fixar jag det. Hoppas alla kommer fortsätta att trivas i staden!
KIBF_Johan
Registrerad
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 09 okt 2012, 19:45
Ort: Kristinehamn

Re: Ansökan om offíciell stad: South City

Inläggav KaptenLimpan5 » 19 jan 2013, 18:09

Najs! :)
Användarvisningsbild
KaptenLimpan5
Registrerad
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 29 nov 2012, 17:48
Ort: Rengsjö

Re: Ansökan om offíciell stad: South City

Inläggav lelledada » 27 apr 2013, 15:36

Jag har ett hus i South City, mitt enda dessutom.
Problemet är att jag inte kan öppna mina kistor eller bygga på min tomt, det har varit så sen november och det har inte blivit fixat.
Jag hoppas att ni förstår att jag gärna vill kunna bygga på min tomt!

Vet att inlägget blev kort men tror man fattar. /lelledada
lelledada
Registrerad
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 03 nov 2012, 15:52

Re: Ansökan om offíciell stad: South City

Inläggav faderfrost » 27 apr 2013, 16:15

Ryck tag i en mod, adm eller sys in-game så fixar vi det!
Bild
Användarvisningsbild
faderfrost
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 18 sep 2011, 22:23
Ort: Solna

Re: Ansökan om offíciell stad: South City

Inläggav brocco97 » 30 apr 2013, 21:51

Varför är inte denna stad oficiell ännu? Me no understando
brocco97
[Mod] - Moderator
Kontakt: PM
Användarvisningsbild
brocco97
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 180
Blev medlem: 21 dec 2011, 16:07
Ort: Höör, Skåne

Nästa

Återgå till Städer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron