Ansökan om Officiell stad: Träby

Här diskuteras allt från boplats i en specifik stad eller den stadens framtid och utveckling.
Kategoriregler
För att få listas här måste staden...
...bli godkänd av någon av våra administratörer och för att bli godkänd måste vissa kriterier uppfyllas.

Staden måste:
  • ha ett namn
  • ha en borgmästare
  • ha minst 4 aktiva användare som invånare (inklusive borgmästaren)
  • anslutas till tunnelbanan, vägnätet eller vara åtkomlig vattenvägen från minst en annan stad som är ansluten till något av de andra transportnäten

Ansök om stadens officiella erkännande...
...genom att skapa en tråd med rubriken "Ansökan: stadsnamn" i den här kategorin, enligt vår mall för stadstrådar. Du får ett meddelande när den har blivit godkänd eller nekad och om den blir godkänd finns tråden kvar, annars tas den bort.

Rättigheter och skyldigheter...
...som officiell respektive inofficiell stad finns listade här.

Ansökan om Officiell stad: Träby

Inläggav Fjugo0 » 20 mar 2013, 11:44

Träby.jpg
Träby
Borgmästare:Fjugo0 . jennahsotto.

Beskrivning: Träby är en stad precis utanför Huvudstadens yttre mur. Det är många som flyttar in varje vecka. Många som är nya på servern. Det finns gott om Platser och Hus.Staden växer hela tiden. Det är roligt att se , för så fort man loggar in har det hänt något nytt. Alla är välkomna och det är en bra stämning i staden.

Bakgrund:Staden var från början bara mitt hus (inte mycket till stad då) . Sedan frågade jag jennahsotto om hon ville flytta in som granne. Det gick bra. Men efter några veckor började folk vilja flytta dit och det började byggas hus och så vidare...

Regler:
§1*Om man griefar eller skäl åker man ut ur staden!

§2*Man får inte döda andras djur! Det räknas som stöld!

§3*Inga kränkningar är tillåtna!

§4*Man får inte störa andras byggen! De vill säja man får inte bygga på någon annans bygge utan tillåtelse.

§5*För att vi inte ska ha ont om platser måste husen vara nödvändiga! Om ett hus är onödigt och oanvänt och inte görs något åt inom 4 veckor kommer det tyvär att rivas (Detta sker inte offta och vi frågar alltid en Staff innan. Man Varnas också innan.) ! Detta gäller också ett hus som aldrig byggs klart någon gång. Det finns rimliga tider på en förväntan till att ett hus eller liknande ska bli klart och det är olika för olika hus Etc... Men om du har byggt något nödvändigt är det helt ok.

*Imagineas vanliga regler gäller självklart!

Karta: Länk till stadens plats på världskartan
Yaooo!!!
Användarvisningsbild
Fjugo0
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 jan 2013, 13:57
Ort: Stockholm

Re: Ansökan om Officiell stad: Träby

Inläggav Majsvaffla » 22 mar 2013, 00:02

Jag och många i staff med mig skulle vilja se en rejäl "städning" i Träby till att börja med. Jag tycker att mycket ser gräsligt ut rent ut sagt. Jag vandrade runt i Träby ikväll och möttes av ett kaos...husen står på och i och under varandra och en del av husen är i vägen för vägen som går genom staden. Vägen måste hållas ren och den bör dessutom läggas om till stonebricks och bli 5 block bred som alla andra vägar ut från huvudstaden så småningom. Att det dessutom går en järnväg längs en bit av vägen köper jag inte.

Allt som byggts i sjön tycker jag ser helt sjukt ut.

En stad ska i min mening ha något fint att visa upp, men som Träby ser ut nu finns där inget att stoltsera med direkt, som jag ser det. T.ex. det att det finns många kolossala byggen i cobblestone gör att hela staden känns som en nedlagd industri som folk utan hus har flyttat in i.

Jag låter kanske väldigt tråkig och arg nu, men jag tror att Träby skulle kunna bli bra mycket finare om ni som bor där såg till att inte bygga kors och tvärs hur som helst och inte så tätt som ni har byggt nu.

Det är trots allt så att ni har byggt en stad precis intill huvudstaden. Jag tycker aboslut att det ska ligga städer intill huvudstaden men enligt våra regler ska man inte bygga intill andras byggen om det inte är okej med dem. Jag bor i huvudstaden och tycker inte att det är okej att Träby ser ut som det gör.

De andra i administrationen ska förstås få säga sitt också, men det här är vad jag tycker.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Ansökan om Officiell stad: Träby

Inläggav Hamtoast » 22 mar 2013, 00:28

Majsvaffla skrev:Jag och många i staff med mig skulle vilja se en rejäl "städning" i Träby till att börja med. Jag tycker att mycket ser gräsligt ut rent ut sagt. Jag vandrade runt i Träby ikväll och möttes av ett kaos...husen står på och i och under varandra och en del av husen är i vägen för vägen som går genom staden. Vägen måste hållas ren och den bör dessutom läggas om till stonebricks och bli 5 block bred som alla andra vägar ut från huvudstaden så småningom. Att det dessutom går en järnväg längs en bit av vägen köper jag inte.

Allt som byggts i sjön tycker jag ser helt sjukt ut.

En stad ska i min mening ha något fint att visa upp, men som Träby ser ut nu finns där inget att stoltsera med direkt, som jag ser det. T.ex. det att det finns många kolossala byggen i cobblestone gör att hela staden känns som en nedlagd industri som folk utan hus har flyttat in i.

Jag låter kanske väldigt tråkig och arg nu, men jag tror att Träby skulle kunna bli bra mycket finare om ni som bor där såg till att inte bygga kors och tvärs hur som helst och inte så tätt som ni har byggt nu.

Det är trots allt så att ni har byggt en stad precis intill huvudstaden. Jag tycker aboslut att det ska ligga städer intill huvudstaden men enligt våra regler ska man inte bygga intill andras byggen om det inte är okej med dem. Jag bor i huvudstaden och tycker inte att det är okej att Träby ser ut som det gör.

De andra i administrationen ska förstås få säga sitt också, men det här är vad jag tycker.

Ställer mig helt bakom det majsvaffla skriver. Instämmer helt
Hamtoast,
Administratör - [Adm]
Användarvisningsbild
Hamtoast
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 25 okt 2011, 20:49
Ort: Göteborg

Re: Ansökan om Officiell stad: Träby

Inläggav Fjugo0 » 22 mar 2013, 13:13

Jag ska kolla det och se om det går att göra nått åt. Där det har byggts ett hus vid den nedlagda industrin har jag aldrig godkänt!
Yaooo!!!
Användarvisningsbild
Fjugo0
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 jan 2013, 13:57
Ort: Stockholm

Re: Ansökan om Officiell stad: Träby

Inläggav Fjugo0 » 22 mar 2013, 14:30

Och när jag byggde staden var inte muren där och då byggde jag inte intill någon utom en industri som var nära mitt hus.Själva Huvudstaden var långt borta då. Inte ens yttre muren har stört våra byggen.Utom mitt utkiks torn som blev rivet för att det syntes...Men det är ok, Jag vill inte bråka! Jag är glad över att ni svara i alla fall. jag har fixat vägen så gott jag kan. Det är bara Några hus som jag inte har tillstånd till som är i vägen.Jag ska fråga om de kan flytta lite på vägarna.
Yaooo!!!
Användarvisningsbild
Fjugo0
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 jan 2013, 13:57
Ort: Stockholm

Re: Ansökan om Officiell stad: Träby

Inläggav Fjugo0 » 22 mar 2013, 14:39

och cobble husen har jag haft planer på att riva länge (dem är oanvända och personen som byggt dem är temporärt banad pågrund av grifing och det är emot reglerna därför har han inte tillåtelse att vara i Träby längre) Det kanske är dags nu ...Dem skit stora är inte heller någon som använder dem har inte ens en ingång utom den ena där bor det en och han har byggt de andra också.Den som inte har ingång går rakt in i vägen också med en tunnel i (helt onödigt och jag skulle vilja riva den men jag vet inte om det är så schyst mot den personen som byggt det.Det måste ha tagit långt till men det förstör ju också mycket.)
Och jag har sagt till alla som flyttar in att de måste fråga innan de bygger något.
Yaooo!!!
Användarvisningsbild
Fjugo0
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 jan 2013, 13:57
Ort: Stockholm

Re: Ansökan om Officiell stad: Träby

Inläggav RedRetro » 22 mar 2013, 15:20

Hej Fjugo0,

Du vet att du kan redigera inlägg genom att trycka på knappen "Ändra" för ett redan skrivet inlägg? På så sätt slipper du dubbel- och trippelposta om du vill lägga till någonting som du missade.

Jag har precis som Majsvaffla och Hamtoast tagit del av din ansökan om att få bli en officiell stad och har kommit fram till mer eller mindre samma slutsats som de dragit, nämligen att du måste städa upp staden riktigt ordentligt om du skall ha någon chans att få bli en officiell stad. För som det ser ut nu är det inte okej, knappt okej även om staden inte blir officiell.

Dock är det viktigt att komma ihåg, att trots att du äger staden ger det dig inte rätt att hur som helst riva ner och förstöra byggnader som andra spelare har byggt; framförallt inte om det finns något av värde i huset. Här skulle jag vilja komma med en rekommendation för hur du skall gå tillväga för att andra spelare inte skall uppfatta din uppstädning som griefing. När du river ett hus, samla ihop allt material och lägg de i kistor som du sedan sätter en skylt på med spelarens namn som ägde byggnaden - på så vis finns åtminstone ägarens material kvar om denne väljer att komma tillbaka eller liknande.

Fjugo0 skrev:Och när jag byggde staden var inte muren där och då byggde jag inte intill någon utom en industri som var nära mitt hus.Själva Huvudstaden var långt borta då. Inte ens yttre muren har stört våra byggen.Utom mitt utkiks torn som blev rivet för att det syntes...Men det är ok, Jag vill inte bråka! Jag är glad över att ni svara i alla fall. jag har fixat vägen så gott jag kan. Det är bara Några hus som jag inte har tillstånd till som är i vägen.Jag ska fråga om de kan flytta lite på vägarna.


Det spelar dock ingen roll om det stod en mur där eller inte, industriområdet är och kommer alltid vara en stadsdel tillhörandes huvudstaden. Även om innermuren slutar en bra bit bort innebär inte det att huvudstaden slutar där, den sträcker sig bra mycket längre. Så det argumentet köper jag inte. Sedan vet jag inte riktigt hur det ligger till med det där utkikstornet, anser dock inte att de var okej att riva det utan att först fråga dig, speciellt eftersom att du är inne relativt ofta.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: Ansökan om Officiell stad: Träby

Inläggav SnyggaSmurfen » 22 mar 2013, 15:34

Jag vill bara tillägga att det kanske inte är så nödvändigt att ha 2 portaler till samma stan, Mesta dels att den ena slår ut den andra. :)
SnyggaSmurfen,
Moderator - [Mod]
_____________________________________________________________________
I'm not Perfect, I'm not Good nor Bad. I'm just Me... then what am I? I'm a HUMAN!
Användarvisningsbild
SnyggaSmurfen
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 186
Blev medlem: 17 feb 2013, 03:19
Ort: En annan del av Köping

Re: Ansökan om Officiell stad: Träby

Inläggav Fjugo0 » 22 mar 2013, 19:18

Jupp den första var den som vi hade tänkt att ha men det gick inte.Jag har ingen dia pick just nu..
Yaooo!!!
Användarvisningsbild
Fjugo0
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 jan 2013, 13:57
Ort: Stockholm

Re: Ansökan om Officiell stad: Träby

Inläggav Fjugo0 » 22 mar 2013, 19:24

jag gör mitt bästa för att städa i Träby. Och som sagt jag river aldrig ett hus utan tillstånd av staff. Jag har inte rivit ett en. Jag skulle aldrig griefa, Om jag river ett hus lägger jag saker i lådorna. Men vägarna är väldigt trånga på grund av andras intrång men det fixar jag. Och jag förstår helt att en stad så nära huvudstaden borde vara en gnutta snygg iafall.
Yaooo!!!
Användarvisningsbild
Fjugo0
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 jan 2013, 13:57
Ort: Stockholm


Återgå till Städer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron