Återställa The End emellanåt

Har du frågor eller förslag angående servern och portalen? Skriv här.

Återställa The End emellanåt

Inläggav Ealsmile » 10 jan 2012, 23:30

Hej på er! Här kommer jag med ett nytt förslag!

jag tycker (och andra) att The End ska resettas varje exempelvis varannan vecka.
Synd om alla som aldrig kommer får vara med och döda draken, jag var med när vi dödade honom men jag loggades ut varje 30 sekund ungefär och missade slakttilfället.

Hur ofta det ska resettas kan ju självklart diskuteras.

WHAT SAY YOU?!
All makt åt Ealsmile
Användarvisningsbild
Ealsmile
Avstängd
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 14 dec 2011, 22:43

Re: Återställa The End emellanåt

Inläggav Mikuchan » 10 jan 2012, 23:54

Jag håller med om att reset eventuellt skulle vara bra om möjligt.
Det hade varit fint om man kunde ställa in svårighetsgrad och låta det bli svårare och svårare varje gång.
40-spelar-raid någon?
Användarvisningsbild
Mikuchan
Registrerad
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:46

Re: Återställa The End emellanåt

Inläggav Majsvaffla » 11 jan 2012, 00:05

Mikuchan skrev:Det hade varit fint om man kunde ställa in svårighetsgrad och låta det bli svårare och svårare varje gång.
40-spelar-raid någon?


Det vore ju något i så fall, fast det vore ju inte häftigt att ha 100 drakägg cirkulerande i världen.
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping

Re: Återställa The End emellanåt

Inläggav Mikuchan » 11 jan 2012, 04:33

Majsvaffla skrev:
Mikuchan skrev:Det hade varit fint om man kunde ställa in svårighetsgrad och låta det bli svårare och svårare varje gång.
40-spelar-raid någon?


Det vore ju något i så fall, fast det vore ju inte häftigt att ha 100 drakägg cirkulerande i världen.


Nop, men man behöver ju återuppliva stackaren allt för ofta.
Användarvisningsbild
Mikuchan
Registrerad
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:46

Re: Återställa The End emellanåt

Inläggav FireZtreaM » 11 jan 2012, 11:14

Jag vet inte om jag tycker att det låter så lockande. Precis som Majsvaffla säger, så skulle det ju inte vara så roligt med en massa drakägg runt om i världen. Drakägget ska vara något unikt tycker jag, och det kommer det inte vara om vi resettar The End. Dock skulle det väl kanske inte vara omöjligt att göra det till ett event någon gång på en eventserver. Hur låter det?
FireZtreaM,
Systemoperatör - [Sys]

Bild
Användarvisningsbild
FireZtreaM
Because I said so... That's Why!
Because I said so... That's Why!
 
Inlägg: 565
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Borlänge

Re: Återställa The End emellanåt

Inläggav Scymex » 11 jan 2012, 11:58

Vi har 3 strongholds med varsin portal, oavsett vilken av dessa portaler man går igenom, kommer man alltid till samma plats i the end då? Eller finns det 3 olika kontinenter i the end kanske?
Scymex,
Webbplats- och serveransvarig - [Sys]
Användarvisningsbild
Scymex
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 562
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:38
Ort: Småland

Re: Återställa The End emellanåt

Inläggav faderfrost » 11 jan 2012, 16:29

FireZtreaM skrev:Jag vet inte om jag tycker att det låter så lockande. Precis som Majsvaffla säger, så skulle det ju inte vara så roligt med en massa drakägg runt om i världen. Drakägget ska vara något unikt tycker jag, och det kommer det inte vara om vi resettar The End. Dock skulle det väl kanske inte vara omöjligt att göra det till ett event någon gång på en eventserver. Hur låter det?

Vi skulle ju kunna kasta ut det nuvarande ägget och hämta ett nytt isåfall. Då är det fortfarande unikt.
Bild
Användarvisningsbild
faderfrost
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 18 sep 2011, 22:23
Ort: Solna

Re: Återställa The End emellanåt

Inläggav Baranoi » 12 jan 2012, 00:06

Faderfrost skrev:
FireZtreaM skrev:Jag vet inte om jag tycker att det låter så lockande. Precis som Majsvaffla säger, så skulle det ju inte vara så roligt med en massa drakägg runt om i världen. Drakägget ska vara något unikt tycker jag, och det kommer det inte vara om vi resettar The End. Dock skulle det väl kanske inte vara omöjligt att göra det till ett event någon gång på en eventserver. Hur låter det?

Vi skulle ju kunna kasta ut det nuvarande ägget och hämta ett nytt isåfall. Då är det fortfarande unikt.


Eller ha en ritual efter varje gång och slänga det i lava!
Bild
Användarvisningsbild
Baranoi
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 15 dec 2011, 00:45

Re: Återställa The End emellanåt

Inläggav FireZtreaM » 12 jan 2012, 08:13

Scymex skrev:Vi har 3 strongholds med varsin portal, oavsett vilken av dessa portaler man går igenom, kommer man alltid till samma plats i the end då? Eller finns det 3 olika kontinenter i the end kanske?


Så vitt jag vet så ska man komma till samma plats i samma "The end" från alla tre strongholds.
FireZtreaM,
Systemoperatör - [Sys]

Bild
Användarvisningsbild
FireZtreaM
Because I said so... That's Why!
Because I said so... That's Why!
 
Inlägg: 565
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Borlänge

Re: Återställa The End emellanåt

Inläggav Mikuchan » 12 jan 2012, 13:36

FireZtreaM skrev:
Scymex skrev:Vi har 3 strongholds med varsin portal, oavsett vilken av dessa portaler man går igenom, kommer man alltid till samma plats i the end då? Eller finns det 3 olika kontinenter i the end kanske?


Så vitt jag vet så ska man komma till samma plats i samma "The end" från alla tre strongholds.


I single player så ska man komma till olika verkar det som. Eller så missuppfattade jag när jag läste på wiki för ett tag sedan.
Användarvisningsbild
Mikuchan
Registrerad
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:46

Nästa

Återgå till Frågor och förslag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster