I nästa uppdatering?

Har du frågor eller förslag angående servern och portalen? Skriv här.

I nästa uppdatering?

Inläggav xrx » 05 mar 2013, 20:22

Jag har en fråga om nästa uppdatering. Det finns ju en kartgräns i nether och jag antar att det har varit folk överallt inom den arean, så när uppdateringen med quartzen kommer, vad händer då? Kommer det inte bli några quartz på imaginea eller kommer ni utvidga kartgränsen i nether för att vi ska kunna få möjlighet att leta lite?

Tacksam för svar :)
xrx
Registrerad
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 dec 2012, 13:45

Re: I nästa uppdatering?

Inläggav faderfrost » 05 mar 2013, 21:10

Har inga belägg för detta, men kan tänka mig att kartan utökas något i och med nästa uppdatering, så vi får tillgång till alla nya block och föremål.
Bild
Användarvisningsbild
faderfrost
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 18 sep 2011, 22:23
Ort: Solna

Re: I nästa uppdatering?

Inläggav RedRetro » 05 mar 2013, 22:01

Även om vi officiellt inte fattat ett beslut om detta kan jag enligt erfarenhet - precis som faderfrost - säga att vi med absolut största sannolikhet kommer att expandera Nether för att ge tillgång till de nya blocken.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm

Re: I nästa uppdatering?

Inläggav jennahsotto » 13 mar 2013, 23:17

Ja, jag undrar när ni ska uppdatera servern till 1.5? Har råkat uppdatera sådär klantigt som man inte skulle, och jag har sett eran gamla video för 1.2.3-uppdateringen. Men hittar ingen länk till 1.4.7.

Så har ni den?
jennahsotto
Registrerad
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 jan 2013, 13:09

Re: I nästa uppdatering?

Inläggav Majsvaffla » 13 mar 2013, 23:48

jennahsotto skrev:Ja, jag undrar när ni ska uppdatera servern till 1.5? Har råkat uppdatera sådär klantigt som man inte skulle, och jag har sett eran gamla video för 1.2.3-uppdateringen. Men hittar ingen länk till 1.4.7.

Så har ni den?


Servern uppdateras när de plugins som krävs för att vi ska kunna köra den är uppdaterade, och det ligger helt utom vår kontroll. Vi vet alltså inte när vi kan uppdatera, men det brukar ske inom några veckor efter att Minecraft har uppdaterats.

Här är förresten en länk till 1.4.7: http://assets.minecraft.net/1_4_7/minecraft.jar

EDIT: Såklart ska ju länken vara till 1.4.7... ändrade nu :)
Majsvaffla,
Administratör - [Adm]
-------------------------------------------------------
I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel.
Användarvisningsbild
Majsvaffla
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 1129
Blev medlem: 19 sep 2011, 22:14
Ort: Linköping


Återgå till Frågor och förslag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron