Orolig

Har du frågor eller förslag angående servern och portalen? Skriv här.

Orolig

Inläggav Orolig Far » 12 mar 2013, 00:53

Hej killar på Imaginea.
Registrerade min Son (9år) på Imeginea för ett par dagar sedan och tyckte allt verkade väldigt bra så jag gjorde en donation åt honom till servern.
Min son spelade konstant under 2-3 dagar och var jättelycklig.
Nu till mitt problem, upptäckte att min son sitter och gråter vid datorn och vill inte säga varför.
Beslutar mig då för att följa sonens spelade vilket leder till att jag upptäcker att han blivit VÄLDIGT illa behandlad på Mumble och inne på servern där andra spelare gör sig osynliga och fyller hans hus med Dirt och tömmer hans kistor vilket tydligen är väldigt kul när man är äldre än honom och det får han att gråta.
Jag säger till min son att detta var ju inte tillåtet på imaginea och att vi gör en anmälan.
Detta leder till ett nytt utbrott hos min son för att om han gör en anmälan kommer ingen vilja spela med honom mer och han kommer skämmas och inte våga vara på Mumble.
Han loggade in idag igen och åter igen var kistorna tomma.
Han har nu avinstallerad Mumble och börjat spela Spore.
Vad kan man som förälder göra i detta läge? Har ju lovat att honom att inte anmäla.

Mvh:M.Jonsson Aka Fader
Orolig Far
Registrerad
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 mar 2013, 00:34

Re: Orolig

Inläggav SnyggaSmurfen » 12 mar 2013, 01:28

Det var väldigt tråkigt att höra. Jag är ju ingen i ledningen men jag kan säga vad jag tycker och har sett som en spelare.
Om folk har tagit grejor ur hans kistor och sånt och inte lämnat tillbaka så ska man ju anmäla det. Det är ju inte ok. Även om det var meningen att det skulle vara ett skämt så låter det att dom har gått lite väl långt.

Jag har personligen har inte prata med honom mycket på mumble eller i chaten. Men vad jag vet så i mumble så ekar det från hans mic eller något i intsällningarna och det låter väldigt illa. Vissa har mutat honom på mumble bara för att det låter så mycket. Folk har sagt att han skulle kanske köra på tuch to talk. Även jag har tyck att det ekar och låter väldigt högt när han har kommit in på mumble serven jag har varit på.
Det är nog största anledningen vad jag kan komma på om folk har kanske undvikit hom på mumble.

Jag kan säga att när han joinade så sa han att han var 18 när folk frågade (det står även så på hans profil på forumet) men när han pratade i mumble så stämde inte rösten direk. Då blev folk nyfikna och frågade honom mycket. Jag vet inte men det kanske skulle kunna vara en av anledningarna att folk började hålla på med honom. Men som sagt så har han inte sagt någonting till andra att han har blivit utsatt. I allafall inte när jag har varit inne.

Väldigt tråkigt att det har hänt och jag hoppas att han överväger att börja spela på imaginea igen och om ni hjälper han att fixa ljudet på mumble så tror jag fler kommer prata med honom.

Mvh: En spelare på servern.
SnyggaSmurfen,
Moderator - [Mod]
_____________________________________________________________________
I'm not Perfect, I'm not Good nor Bad. I'm just Me... then what am I? I'm a HUMAN!
Användarvisningsbild
SnyggaSmurfen
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 186
Blev medlem: 17 feb 2013, 03:19
Ort: En annan del av Köping

Re: Orolig

Inläggav Orolig Far » 12 mar 2013, 01:44

Tack för svar.
Ska installera om Mumble på hans dator och logga in honom på min Mumbleserver och se till att ekot är borta och ändra hans födelsedata på forumet så kanske jag kan få honom att ge imaginea en chans till.
ps:Hans mumble har alltid haft push to talk.
Ni verkar ju veta vem jag pratar om så snälla var sjyssta mot honom om ni träffar på honom, han är bara 9år och alltid snäll mot alla.
Jag kan förstå att en 9åring kan bli jobbig med mycket frågor och att han inte förstår allt (tro mig) men det han kanske behöver är hjälpande hand och inte att bli mobbad.

mvh: M.Jonsson Aka Fader
Orolig Far
Registrerad
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 mar 2013, 00:34

Re: Orolig

Inläggav FireZtreaM » 12 mar 2013, 01:49

Jag vill till en början bara göra helt klart att INGEN kommer tycka illa om eller vilja spela mindre med din son för att han/ni anmäler vad som har hänt. Vi som spelar på Imaginea, ledningen, staff och alla vanliga spelare, har ett gemensamt intresse att alla ska trivas på servern. Dom flesta av oss anser att griefing, stöld och kränkningar inte platsar alls på vår servern/community och jag känner nog att jag kan tala för alla i staff när jag säger att dem som inte kan sköta sig hos oss inte heller hör hemma hos oss. Så om det är någon som ska sluta spela, så är det inte din son.

Vidare, så har även jag både hört och hört om problemen på mumble. Nu vet jag inte exakt vad problemen där har varit, men precis som Smurfen skrev, så var det problem med hans mic. Allt som sades på mumble ekade tillbaka till oss andra. Detta gör det tyvärr nästan omöjligt för oss andra att prata vilket har lett till att några har mutat honom localt på sina datorer. Jag har själv vid i alla fall ett tillfälle bett honom ordna detta, men jag förstår dock att det kanske inte är så lätt för honom att lösa problemet. Han är ung och vet kanske inte hur man gör för att ställa in allt. Där ber jag dig som far att hjälpa din son få ordning på det. Alla ska vara välkomna även på mumble och vi håller hårt på att det inte är okey att kränka eller bete sig illa även där. Dock är det upp till var och en att avgöra vem eller vilka dom vill prata med. Men jag tror, att om du och din son tillsammans bara får ordning på ljudet på hans mumble så kommer det inte vara något problem. Vi har andra spelare i samma ålder som också har varit med på mumble och pratat. Så han är självklart välkommen!

Men till frågan om griefingen. Självklart kan vi inte tvinga dig/er att göra en anmälan, men jag ser absolut ingen anledning till att inte göra det. Din son kommer som sagt definitivt inte bli utstött av oss för att han/ni gör detta. Vi ser det snarare som något bra då vi kan sålla ut dom som inte kan bete sig inne på servern. För har dom förstört och stulit hos honom, så har dom antagligen gjort det på fler ställen, vilket inte är ett okey beteende.

Jag hoppas du och din son kan prata igenom detta, att han känner att han kanske vill börja spela hos oss igen och att han vill anmäla stölden och griefingen. Jag önskar er lycka till med detta och hoppas se honom inne på servern snart igen!


Vänliga hälsningar,
FireZtreaM,
Systemoperatör - [Sys]

Bild
Användarvisningsbild
FireZtreaM
Because I said so... That's Why!
Because I said so... That's Why!
 
Inlägg: 565
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Borlänge

Re: Orolig

Inläggav SnyggaSmurfen » 12 mar 2013, 02:35

Jag vill bara säga en sak som jag glömde ta upp att man kan få sitt hus och kistor protectade så att ingen kan kunna ta saker ur dom. För att göra det måste man fråga en Mod Admin eller Sys inne på servern att dom fixar det. Vill också säga att dagligen på servern så är det mycket folk inne och det joinar många spelare varje dag. Så om man ser någon av staff inne så kan det vara svårt att få hjälp om man frågar för att det är väldigt många som behöver hjälp med något. Mitt tips är att ha tålamod och försöka vänta om man inte får något svar direkt om man frågar dom. Det finns alltid andra spelare som kan hjälpa till. Men ett tips är att inte spamma frågorna om och om igen för det gör att dom man frågar blir trött på en. Fråga en gång kanske 2 om chaten är livlig. Om inte det funkar så testa fråga någon annan eller fråga någon på mumble om nån är inne.

Jag hoppas att tipsen kommer till andvändning och man kan alltid fråga här på forumet om man inte kan få hjälp på serven. För här kan man få ett garanterat svar.
SnyggaSmurfen,
Moderator - [Mod]
_____________________________________________________________________
I'm not Perfect, I'm not Good nor Bad. I'm just Me... then what am I? I'm a HUMAN!
Användarvisningsbild
SnyggaSmurfen
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 186
Blev medlem: 17 feb 2013, 03:19
Ort: En annan del av Köping

Re: Orolig

Inläggav Orolig Far » 12 mar 2013, 03:02

Hej igen
Nu har jag fixat mumble och ändrat födelsedata på forumet.(hade dubbla miccar aktiverade som orsakade rundgång)
Har även varit inne på eran mumble och pratat med med några stycken och allt verkar uträtt.
Vill tacka för visat intresse för mitt problem och hoppas grabben blir glad imorrn när jag pratar med honom om det här.
Kommer framföra tipsen jag fått av er till honom.

// M.Jonsson Aka Fader

When the going gets wierd, the wierd turns pro.
Orolig Far
Registrerad
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 mar 2013, 00:34

Re: Orolig

Inläggav Scymex » 12 mar 2013, 20:19

Vill bara flika in med att, om ni väljer att göra en anmälan om griefing (please do), så finns det en kategori för detta:
Supportärenden
Anmäl spelare för olämpligt beteende eller överklaga ban. Observera att alla supportärenden är privata och att ingen annan förutom forumets medarbetare kan se dina trådar.


På så sätt syns din tråd endast för administration och den som skapat tråden.
Scymex,
Webbplats- och serveransvarig - [Sys]
Användarvisningsbild
Scymex
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 562
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:38
Ort: Småland


Återgå till Frågor och förslag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron