Så man kan göra sadlar?

Har du frågor eller förslag angående servern och portalen? Skriv här.

Så man kan göra sadlar?

Inläggav AlfredEk » 09 sep 2013, 17:46

Kan ni fixa ett plugin så man kan göra sadlar?
AlfredEk
Registrerad
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 27 jun 2013, 20:43

Re: Så man kan göra sadlar?

Inläggav lerbatov » 09 sep 2013, 17:51

Saddles are only found in chests inside dungeons, Nether Fortresses, Desert and Jungle Temples, in blacksmith chests found in NPC villages, or by trading with a villager. Also, as of the latest snapshot, saddles can be "caught" with a fishing rod. Prior to horses being added, Dinnerbone stated he will not be including a crafting recipe for saddles.


Såhär står det på Minecraftwiki.net :)

Jag har kanske haft tur men jag har hittat två sadlar i dungeons än så länge. Man får bara göra som man brukar i Minecraft; gräva lite!
Användarvisningsbild
lerbatov
[Don]
[Don]
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 25 jun 2012, 15:55
Ort: Borås

Re: Så man kan göra sadlar?

Inläggav FluffyN » 09 sep 2013, 18:06

Det där med att kunna crafta sadlar har diskuterats.
Jag tror dock dom kom fram till att eftersom man kan få oändligt med sadlar från villagers så kommer det inte bli något recept till att crafta sadlar.
It's so fluffy I'm gonna die ^^
Användarvisningsbild
FluffyN
Hjälpare
Hjälpare
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 31 dec 2012, 01:03
Ort: Västervik

Re: Så man kan göra sadlar?

Inläggav RedRetro » 09 sep 2013, 18:09

Hej AlfredEk,

Vi har från och med 1.6 lagt till en del nya recept som du finner här. Observera dock att sadlar inte finns med i listan för items som vi har lagt till crafting-recept på. Detta är ett medvetet val och skälet är följande:

Det som avgör vilka items som vi valt att lägga till i pluginet och som därmed är "craftbara" beror på huruvida itemet i vanliga fall finns i ändlig eller oändlig mängd. Eftersom mängden sadlar man kan få i dagsläget är oändlig (genom att handla med villagers) finns det ju heller ingen mening med att implementera ett recept så att man kan crafta dessa själv. Målet är, har och kommer alltid vara att vi skall påverka spelets "svårighetsgrad" i liten utsträckning som möjligt men samtidigt göra spelet spelbart (eftersom att Minecraft huvudsakligen inte designas för multiplayer-läget). Därmed ser jag ingen anledning med att lägga in ett crafting-recept för sadlar.
Användarvisningsbild
RedRetro
Systemoperatör
Systemoperatör
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 17 sep 2011, 21:43
Ort: Stockholm


Återgå till Frågor och förslag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster

cron